Starta i avd A och B

F

Franko_81

Kan man t.ex hoppa LC i avd A och sen LB i avd B?
Jag hittar inget om det i TR :confused:

Sv: Starta i avd A och B

jag vet att man inte får starta så i ett och samma meeting iallafall... (på häst dock)

det är inte tillåtet längre .. Inte om de e under samma tävling..

det är inte tillåtet längre .. Inte om de e under samma tävling..

Jodå det är OK att starta Avd A först och avd B efter i samma tävling som TS frågar om.

Däremot får man inta starta avd B först och sedan Avd A samma tävlingsdag !! Fånig regel, men så är det !! :eek:

Jodå det är OK att starta Avd A först och avd B efter i samma tävling som TS frågar om.

Däremot får man inta starta avd B först och sedan Avd A samma tävlingsdag !! Fånig regel, men så är det !! :eek:

Det stämmer som du säger, avd A i första klassen och avd B i andra är okej, men inte tvärt om.

Det gjorde jag typ... förra helgen.
Så det går nog :D

varför får man inte det?

Tja !! Varför det kan man undra men det står så i TR !

Har hört något om att man inte ska få "rida fram" i avd B inför en annan klass. varför man nu inte ska kunna få göra det ?!!? :confused::confused:

JAG tycker det är en fånig regel som jag skrev, men står det så i TR är det ju bara att "lyda" ;):D

pratade med överdommaren om det!
om du har unghäst får du starta avd b och avd A som du vill!
men inte med äldre hästar!

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
692
Senast: Snurrfia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
904
Senast: Angel
·
Hundhälsa Jag har nyligen höftledsröntgat Slyngeln. Jag fick titta rätt noga på röntgenbilderna tillsammans med veterinären på kliniken och hon...
2
Svar
26
· Visningar
2 685
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden
  • Burkmat