Starta eget

Sv: Starta eget

Kontakta skattemyndigheten om jämkning, borde inte vara några problem meed tanke på att du inte har ngt netto än.
PL

Det har ju varit helg så jag har inte fått tag i min kontakt på Skatteverket. Men jag har "hört" genom kompisar att man kan spara kvitton på prylar man köpt in till sitt tilltänkta företag och senare kvitta momsen på dem mot moms man tjänar. Kvittona kan vara upp till 18mån. gamla, kan det stämma?

Isåfall skulle jag kunna köpa in min nya kamera+dator nu ist. för att vänta tills registreringen är klar.

Du kan även kontakta kommunens näringslivsansvariga. De brukar ge kostnadsfri starta-egetinformation.

Ja det stämmer faktiskt. Jag var nyligen hos skattemyndigheten på en såndär träff och då sa de att man kan lägga in saker i efterhand.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej. Har googlat runt lite men hoppades att någon som kan detta kunde ge lite mera exakta svar, någon som kanske gjort det själv...
Svar
8
· Visningar
1 916
Senast: EmblaAsk
·
Lantbruksdjur Hoppas att tråden ligger rätt.. Nu har det ploppat upp en massa funderingar i skallen, vet inte ens om det är vettigt eller om det...
Svar
6
· Visningar
2 949
Senast: Dorro
·
Hästmänniskan Måste skriva av mej lite å göra en tankeställare. Min dröm är att jobba eget inom häst, men förut visste ja inte riktigt vad. Men nu...
2
Svar
32
· Visningar
3 581
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix