Start i ny klass.

S

__Stilett__

Är det ngt speciellt man ska tänka på. Jag har inte tävlat på länge förutom ngn liten start i höstas med annan häst. Jag har tidigare tävlat några starter tom LA. Med min nya häst funderar jag på o starta Msv iår. (Passa på medans hästen är i kondis o innan den blir för gammal o går in i aveln) Men så är det där med o våga debutera, vad ska man tänka på i denna klass i klädval, hatt eller hjälm?vad för ridstövlar bör man ha (är alla stövlar godkända?) Frack eller kavaj? vilket program bör man testa först av msv programmen? m.m Hur är det ang uppklassning föressten? Är det bara o starta frivilligt msv program? om man startat, får man starta lägre klasser sedan?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Start i ny klass.

Det enda som står om stövlarna är väl att det ska vara just stövlar och inte shortchaps.
I MSV kan du rida med hatt elr. hjälm och kavaj är det enda jag sett på den nivån.
När jag skulle debutera MSV red jag på interntävling o red MSV B för unga hästar - övriga hästar. Lagom svårt för mig.
Roligt att du tänkte debutera tillsammans med pållan :) Du måste rapportera hur det går!

jo, hästen kan ju, bara fråga om jag vågar ;) men det vore kul ju!
Hon är passar nog bättre för dom programmen än tex en LB, då hon får en helt annan utstrålning när hon får göra lite mer rörelser.

min är likadan, den gamla då, han förstod inte LB vilket gjorde att vi aldrig kom runt på gdk resultat :p det var för lite grejjer. så fort det blev LA gick det bättre.

*haha* hästar alltså :) tvingar oss stackars ryttare att starta klasser som dom vill vara på :D

Hatt eller hjälm? Båda är tillåtet. Jag rider i hatt.

Vad för ridstövlar bör man ha (är alla stövlar godkända?) Aldrig sett nån i nåt annat än vanliga läderridstövlar på den nivån.

Frack eller kavaj? Kavaj.

Vilket program bör man testa först av msv programmen? Msv B.3 är trevligt tycker jag.

Hur är det ang uppklassning föressten? Är det bara o starta frivilligt msv program? Om man startat, får man starta lägre klasser sedan? Det är bara att starta eftersom du inte har några championatspoäng. Men får ni många placeringar så blir det ju poäng & ni kan ni ju bli uppklassade. Men man ska ha rätt många plac innan det är aktuellt. Du får starta lägre klasser så länge du inte är uppklassad.

Jag skulle börjat med att rida en LA.5 och känna mig för på skolor etc. Känns det bra skulle jag startat en Msv sen!

Liknande trådar

Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 458
Senast: Nevermind
·
Dressyr Är egentligen hoppryttare, men eftersom hästen nu är 9 år och verkar lovande i dressyren så tänkte jag att jag ska ge dressyren en...
Svar
14
· Visningar
4 476
C
Dressyr Jag har tittat i TR, men hittar inget bra svar. Kanske har jag letat för dåligt? Om man är placerad i en LA och ska in på prisutdelning...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: remmis
·
Dressyr Hejsan! Har sökt och sökt men inte hittat svaret jag ville ha. Jag själv rider bara på vanligt tredelat så jag bryr mig inte, men...
Svar
3
· Visningar
1 320

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka