shady

Trådstartare
Finns starr med på defektlistan? Vet en som har ett sto som fått starr på ena ögat på gammla dagar som dom gärna skulle vilja avla på. Stoet har gått svår hoppning. Vad tror ni? Vågar dom avla på detta sto?

Sv: Starr

Kolla ASVHs sida.Men starr-brukar det inte mer vara ålderrelaterat?

Ok skall kolla där. Detta sto har fått det på gamla dar och på människor är det ju oftast åldersrelaterat.

Skulle också tro att det bara är åldersrelaterat (om de nu inte får det som unga). Min vän "Optikern" kollade på min 31-årig valack och konstaterade att han hade lite starr. Hon sa att nästan alla gamla hästar får det.

Jag tror nog att de lugnt kan avla på stoet...skillnad om detta hade dykt upp i unga år.

Ok. Låter jätte bra ju. Pratar med dom ikväll som äger henne, så nu blir det operation hitta hingst. Dom har suttit och lusläst min hingstkatalog nu sedan i mitten av förra veckan, så får vi se vad dom hittat på.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Hästvård Skrev för ett tag sedan om ett sto i vårt stall som fått ett föl som stoet vaktade extremt. Fick ett jättebra svar som ingav hopp vi har...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: Görel
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 385
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 879
Senast: Flavor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka