stärka virkning ?

emlem

Trådstartare
Jag är i ihopsättningsfasen av denna ballong och vill att den ska behålla formen som ihålig, (tror vadd kommer göra den för tung?) på bloggen skriver hon att hon stoppat i en riktig uppblåst ballong och byter ut den när den pyst för mycket.

Vad är egentligen bäst? har googlat runt lite och hittat förslag på bla sockerblandning, vatten och lim, hårspray med mera. lutar åt att använda sockerblandningen eftersom den ska hänga i ett barnrum.

Några förslag`?

hotairballlooon-1024x1024.jpg

nedenfraogopp-1024x1024.jpg
 
Jag är i ihopsättningsfasen av denna ballong och vill att den ska behålla formen som ihålig, (tror vadd kommer göra den för tung?) på bloggen skriver hon att hon stoppat i en riktig uppblåst ballong och byter ut den när den pyst för mycket.

Vad är egentligen bäst? har googlat runt lite och hittat förslag på bla sockerblandning, vatten och lim, hårspray med mera. lutar åt att använda sockerblandningen eftersom den ska hänga i ett barnrum.

Några förslag`?

hotairballlooon-1024x1024.jpg

nedenfraogopp-1024x1024.jpg
Jag tror att det fortfarande går att köpa stärkelsespray på mataffären, alltså sånt man kan spray på en skjortkrage för att den ska hålla sig stel. Jag är inte helt hundra men jag kan kolla nästa gång jag handlar, annars skulle jag också gå på sockerstärkelse.
 
Förr i tiden stärkte man skjortor med äggvita har jag hört :p

För lite mer seriöst så hade jag spontant gjort någon typ av "ställning" i typ hönsnät och trätt över virkningen. Ungefär som när man gjorde papier mache-figurer som barn.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp