Editten
Trådstartare
Hej! Jag älskar hoppning och rider just nu på ridskola där jag hoppar ca 1 gång i månaden. Min sköthäst är en väldigt stark häst men inget jag stör mig på under lektion. Jag har tävlat med honom några gånger i ca 50/60 cm varav jag ramlat av några gånger, oskadd. Problemet är att han blir så glad och snabb och ignorerar mig.
Han snubblar gärna över hinder då han bjuder framåt så mycket att han glömmer bort hindret som står framför honom, jag tappar balansen och trillar av.
Jag rider ett fåtal starka hästar på ridskolan och måste erkänna att dem är nog de svåraste typerna enligt mig, dem som blir så starka så dem ignorerar ryttaren.
Rider/äger ni starka hästar och hur har ni lärt er hantera det? Vilken typ av häst tycker ni är svårast?
Berätta gärna om era historier.
Han snubblar gärna över hinder då han bjuder framåt så mycket att han glömmer bort hindret som står framför honom, jag tappar balansen och trillar av.
Jag rider ett fåtal starka hästar på ridskolan och måste erkänna att dem är nog de svåraste typerna enligt mig, dem som blir så starka så dem ignorerar ryttaren.
Rider/äger ni starka hästar och hur har ni lärt er hantera det? Vilken typ av häst tycker ni är svårast?
Berätta gärna om era historier.