Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
okej tack för svar!
han är fint musklad fram men bak är han inte det och jag känner att han inte får med sig bakbenen(speciellt i galopp)
är cavaletti bra?(upphöjt?)
Vilken bakbensmuskulatur vill du åt? Och varför?
Om du vill få till bättre balans och bärighet, då gäller det att få till helheten - inte "bara" bakbenen i allmänhet. Får du till helheten kommer du åt rätt muskelgrupper, annars kommer du ändå inte ha någon större nytta av dom muskler du bygger.
En övning som man kan göra ute i naturen är att träna på att skritta sakta och göra halter-igångsättning i nedförsbackar, för så lätta hjälper som möjligt - helst bara din mage och rygg! Om man behöver lägga till tygel så i första hand kramningar och korta tygeltag så hästen inte kan balansera i handen. Som regel tränar man skjutkraft i uppförsbackar och bärkraft i nedförsbackar. Men då gäller det ändå att hästen har en bra teknik i nedförsbackarna för det är väldigt lätt hänt att de släpper ryggen eller tar ett femte ben och på så vis inte får rätt resultat. Det är den enda "genväg" jag kan komma på just nu, i övrigt är det att försöka förbättra sig i dressyren och successivt komma åt rätt muskelgrupper bättre!
Är det skjutkraft du vill åt, ex. för att få mer spänst vid hoppningen eller en snabbare/mer uthållig häst, ja då finns det hur mycket som helst att göra ute i naturen.
Hundträning Ja lite såhär jag känner, tyvärr. För kan som sagt inte ens synas eller höras om någon annan ska kunna valla henne. Just för att då vill...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.