Stark/springig ponny!

A

Almeloue

Alltså jag skulle vilja ha lite tips, jag rider en D-ponny ca en gång i veckan och då hoppar vi som mest, men jag rider även dressyr på henne "rider lektion". Men varje gång vi typ ska galoppera så blir hon svinigt stark, och när vi ska börja hoppa blir det nästan ännu värre. Och jag har planerat att börja tävla henne nån gång i framtiden och då vill jag inte sitta och slita inne på banan. Så därför undrar jag vad jag möjligtvis kan göra för att hon ska börja lyssna på mig. :crazy:
 
Sv: Stark/springig ponny!

Hej :) jag vet precis vad du snackar om. min ponny som jag har nu var också väldigt stark när jag hoppade. ja la ner hoppning helt o hållet ett tag och tog dressyren istället. du sa att du rider ungefär en dag i veckan. när du rider då rid lite på lösa tyglar i skritt o ställ han/hon till båda hållen så han/hon mjuknar. de har jag gjort med min ponny o nu funkar de bra i galoppen och jag har bättre kontroll i hoppningen. vill du ha lite mer hjälp så skicka bara till mej:)
 
Sv: Stark/springig ponny!

Har PM'at dig ;) Men tack för det där tipset.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 356
Senast: Lutten
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 393
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 103
Senast: Juli0a
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 458
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp