Stark häst

V

vintervit

Har ett stoort problem med min häst, ett 10-årigt halvblod.

Han är så stark i ridningen. Jag är rätt liten och han drar lätt ner mig med sin hals när jag försöker rida honom i rätt form. Jag har haft ett långt uppehåll i ridningen med nu fått tillbaka honom. Vet (och jag kommer göra det) att jag behöver träna för tränare men tills dess vill jag ha lite tips från er på hur jag kan rida honom.

När jag försöker rida honom i form så blir han lätt för lång i halsen vilket gör att jag har mkt i handen... Vill att han ska arbeta mer med bakdelen/rumpan/bakbenen. :crazy:

Som det är nu blir jag bara så frustrerad efter ett ridpass att jag allvarligt funderar på om han är för mkt häst för mig :/ men älskar ju honommså mkt så vill ju verkligen ha honom men vill ju kunna vara glad efter ett ridpass.:angel:

Tar gärna emot tips!:bump:
 
Sv: Stark häst

I en övergångsperiod kanske du ska rida honom på tex pelham med dubbla tyglar så du har lite att ta i när han får för sig att dra ner huvudet.
 
Sv: Stark häst

Vad går han på för bett nu?

Gör han så i alla gångarter? Eller mest i övergångar?

Vad har han gjort undertiden när inte du hade honom?
Gör han så för att han vet att han kommer loss eller för att han inte orkar bära sig?
 

Liknande trådar

Ridning Min häst är diagnostiserad med en allvarlig Kissing spine som vi har rehabat sedan början av året och behandlat ryggen två gånger...
Svar
15
· Visningar
1 389
Senast: Cs218
·
  • Låst
Hästhantering På förekommen anledning sitter jag och funderar på det här med hästar som springer på/över en människa, vilket ju i bland haft en...
16 17 18
Svar
351
· Visningar
15 498
Senast: Hedinn
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 017
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp