Sv: Star trailer, Cheval Liberte, vad ska man välja??
Jag har också en Cheval ... det är en 2002XL, går bra, bra ventilation, ljus, sparkplåtar, sidokuddar... ja hästarna verkar trivas i af... Enda nackdelen är att gummimattan inte är räfflad , så om du kör med vinterbrodd så blir den hålig & bubblig...
Jag ska byta ut min matta mot sån där gummilimblandning så blir det nog bättre (har en häst som skrapar med frambenen hela tiden i ´transporten) Såg en som hade en Christ med sån där massa på golvet...
Ska förresten säga att Chevalen är otroligt prisvärd jämfört med t ex christ enligt mig, om man kollar på utrustningen och jämför prisklasserna...
Det var nån som skrev att andrahands värdet kan vara lite lägre... på en Cheval jämfört med Star, och Absolut är det nog så, MEN å andra sidan, så om du som jag hittar en beg. Cheval som är använd endast 10-20 ggr & i toppskick, så är det ju DU som beg-köpare som spar många tusenlappar...
Fördelen kan jag tänka med en Starsläp med boggie är nog både om man behöver repa den (svensk släp, går ej att jämföra) ... samt att Boggien kanske är "äkta"??? (är ej säker)
Chevalens hjul följer ju inte vägen på samma sätt som tex en umesläp i gupp, den går ändå stadigt & bra, det är inte nåt problem där... men det sägs ju att det är bättre med "äkta" boggie..
Visste inte ens om det... jag märkte det när jag parkerade den på en guppis äng att ena hjulet var i luften...
MVH