Står konstigt!

N

NiraK

När jag gick ut till stallet igår så tyckte jag att ena hästen stod konstigt. Han stod liksom som en gunghäst, bakbenen långt bakom sig, rak i bakbenen och "på tårna" på bakhovarna. Han stod och sov och såg mkt nöjd ut iofs. men jag tyckte att det såg skumt ut. Började lyfta alla hovar, klämma på honom, men han brydde sig inte. Nu på morgonen har han travat glatt i hagen, så det verkar inte vara fara och färde.. men är det vanligt att hästar står så, nån som vet?

Nirak

Jag har hittat min häst stående på dom mest orginella sätt. Ibland har det sett ut som om hon har fått nån led som hoppat ur eller liknande. När jag kommer ut i hagen så kommer hon glatt traskande utan att halta det minsta. Ingen värme eller svullnader alls. Så jag har konstaterat att ibland står dom konstigt.

Står dom inte så när dom är trötta i benen? Eller var det tvärtom...??
Givande svar va?

När min häst står konstigt tror jag alltid att den har fått fång. :crazy: Så det kanske du kan oroa dig för?

Har en valack som ofta stod så, men det verkar som det mest var när han hade jobbat hårt så att han var riktigt trött i ryggen.(han har en svag rygg och har en del problem med den, och har tagit lång tid att bygga upp den)

Mvh

Camilla

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 497
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 055
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 898
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka