Stapplig i bakbenen vid trav....

Idaw83

Trådstartare
Min häst har börjat te sig lite konstigt vid varje ridpass, han skrittas igång ordentligt, brukar skritta ut grusvägen en bit och tillbaka till paddocken (ca 25min) för att sen rida ett dressyr/markarbetes pass, men i början av traven så är han stapplig och nån gg e han som han bara är stel i ena bakbenet, men han värmer ur det,
Har varit hos vet för undersökning där han fick behandling i sin rygg och det bak knä som han är stel i emellanåt.

Han har KS mellan T13-T15, tät i länden.

Under detta besöket ultraljudsundersökning av knäet och hitta inget där, och han fick kiropraktik och stötvåg i ryggen.
Har bytat/provat ut ofantligt mkt sadlar hos olika certifierade sadelutprovare, och denna gg känns d som vi har hittat rätt sadel som är anpassad till hans korta rygg och som även passar mig.

Nån som råkat ut för ett sådant här mysterium som har lyckats hitta vad som kan vara fel? Vetrinär hittar inget, men får snart boka ny tid igen......
Känner mig extra gråhårig efter 4 år med denna hästen......

Ålder? Stapplig hur och hur länge innan det värmer ur? Ken ngn filma dig när hästen är stapplig och visa veterinären? Något är det ju även om veterinären inte hittat det direkt..

Liknande trådar

Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 890
H
Hästvård Hej! Min häst, d-ponny sto på tolv år, har haft en gaffelbandsskada på vänster fram på insidan i antagligen snart ett år. I slutet av...
Svar
4
· Visningar
3 571
Senast: hoppeflikkan
·
L
Hästhantering Första gången jag startar en egen tråd så vet inte riktigt hur man gör, men ska försöka. SKa försöka göra en lång historia kort...
Svar
7
· Visningar
1 959
Senast: frittan
·
J
Hästvård Hej. Nu går allt bara fel med hästen... Det verkar som hon har ont. Skritten är underbar mjuk, följsam och sammarbetsvillig. Likadant...
Svar
5
· Visningar
926
Senast: Juvelflickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka