Stängsla hage

fiona_gullet

Trådstartare
Har stängslat hage idag. Köpte runda isolatorer och elband så blev lite tokigt. Men det gick och ibland snurrade jag elbandet ett varv runt isolatorn för att spänna.
Funkar elen i detta nu? Eller måste jag göra om?

Det funkar.
Men det är bökigt att ta upp där man har snurrat, om man behöver flytta staketet. Det blir också svagare punkter där man har klämt bandet. Efter ett par år går de gärna av där om det blåser mycket. Vet inte hur bra elband håller annars iofs, jag har alltid snurrat dem runt runda isolatorer.

Använder ståltråd 90% av tiden, och då passar runda bäst. Sen behöver jag ibland att det syns lite bättre att här är ett staket.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 768
Senast: Roheryn
·
Fordon Har en gammal, lite körd, 8 hk Yamaha i mycket bra skick. Köpte den ifjol och hade den hos en granne på service innan jag tod den ibruk...
Svar
2
· Visningar
256
Senast: tott
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 844
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar