Stängning eller borttagning?

G

Graendal

Vad är det som avgör om en tråd som blivit otrevli ska tas bort eller bara stängas?

"Förr i tiden" låstes dem eller så plockades vissa inlägg bort - men nu försvinner det trådar hela tiden, både förvirrande och irriterande! Det gör väl ingenting om de ligger kvar, sålänge de är låsta? Eller..?

Sv: Stängning eller borttagning?

Ibland är det så många inlägg som måste rensas för att tråden ska kunna ligga kvar att vi moderatorer helt enkelt kastar skiten istället.

En låsning förhindrar ju bara ytterligare pajkastning, men man vill ju gärna få bort de pajer som redan har kastats om tråden ska vara kvar.

Sv: Stängning eller borttagning?

Kort snabbt svar.
Trådar som inte bryter direkt mot några regler, men mycket väl kan vara på god väg, kan låsas.

Likaså om man rensat bort inlägg i en tråd som brutit mot reglerna kan det vara läge att låsa den om man tror att folk inte kan hålla sig i skinnet.

Ibland är det första inlägget som bryter mot regler, då raderas tråden eller så aär det för många inlägg som bryter mot forumets regler för att det skall vara mödan värt att rensa.

Om folk låter bli att bryta mot regler behöver inget raderas eller låsas.

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
497
Senast: Shaggy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat