Stänger av sig själv?

G

Getaway_hon

Min dator har börjat stänga av sig själv. Gjorde det första gången för några veckor sedan. Trodde att det var för att sladden inte riktigt satt i eller så, men idag har den stängt av sig själv två gånger. Och sladden sitter i.
Den har inte stängt av sig när jag suttit vid den, men jag brukar nästan alltid ha datorn på och stänger bara av skärmen, och två gånger idag har jag varit tvungen att sätta på den när jag sätter mig här. Någon som vet vad det kan vara? När jag sätter på datorn igen så är alla rutor och program som jag hade igång när det stängdes av fortfarande igång, fast den varit avstängd.
Kollade på inställningar för att se om jag råkat ändra något, men näe. Det stod som vanligt att skärmen ska stängas av efter 20 min, och att hårdisken ska stängas av "aldrig".
Hörde att brorsans dator fått något virus som gjorde att hans dator stängde av sig själv, men då hade det även kommit upp ett gäng felmeddelanden också.
Min dator fungerar precis som vanligt i övrigt.
 
Sv: Stänger av sig själv?

kolla hur mkt minne din dator har, när jag lyckades fylla min dator med 7.000mp3 så gjorde dne oxå så, fanns inge minne kvar å jobba me dlixom, så jag brännde ut all musik sen funka den pörfa
 
Sv: Stänger av sig själv?

Har du uppdaterad antivirusprogramvara och någon form av brandvägg?
Är windows uppdaterat?
 
Sv: Stänger av sig själv?

Eftersom alla program och sånt är igång när du startar igen så låter det som om du har aktiverat nån form av energisparfunktion. Skulle det varit virus eller nått annat fel så skulle inte programmet finnas där när du startar om. Har inte ändrat i några sådana inställningar eller installerat nått program?
 
Sv: Stänger av sig själv?

Till alla: :o pinsamt. Jo den var tydligen inställd på att gå över i något viloläge efter 45 min. Är ändrat nu så nu funkar den som den ska *lättad* Vet dock bara inte hur eller varför datorn/jag ändrat till den inställningen. Bara några dagar innan hade jag haft datorn på i flera timmar i sträck utan att den stängde av sig själv, och så plötsligt så var det ändrat. Borde väl inte bli förvånad egentligen, så pass oteknisk som jag är så lyckas jag nog med ganska mycket :smirk:
 
Sv: Stänger av sig själv?

Vad skönt att det inte vara allvarligare än så.
Här hemma har den stora burken gått åt helvete för tydligen så hade processorfläkten pajjat och sådeles hela processorn blivit överhettad och bestämde sig för att sluta leva :cry: .

Och det började så som du beskrev det i ditt orginalinlägg ;) .
 
Sv: Stänger av sig själv?

Min dator höll också på så där för ett par år sen. Det var en trojansk häst som orsakade det. Tur att du slapp det tramset med virus och sånt. Det är ju aldrig kul!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stänger av sig själv?

:D Satt just och funderade på om den hamnat i viloläge.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en ny dator med Windows 11 installerat. Nere i högra hörnet på skärmen ser man klockan och dagens datum. Men, håller jag...
Svar
8
· Visningar
724
Senast: Malin_L
·
IT & mobiler Jag har en pocketbook och till den har jag fått en sladd för att föra över filer mellan dator och plattan när jag lånar eller köper...
Svar
4
· Visningar
549
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 183
Senast: Yrsel
·
T
Hästmänniskan De senaste veckorna har jag kartlagt vilka av Sveriges ridföreningar som använder sig av krypterad dataöverföring (TLS, även känt som...
Svar
14
· Visningar
1 802
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp