Lavinia

Trådstartare
Hej!

Jag har fått ett litet problem med "min" ståndman.. Jag klippte den för inte så lång tid sen för att håret i mitten liksom lagt/lutat sej framåt. Då stog det upp fint i ca 1 vecka men nu ligger mittmanen (inte helt, men det lutar)framåt igen.. Detta gäller alltså bara en bit av manen och inte "på sidorna" utan bara i mitten, men där blir det ju mycket lägre och det är inte så snyggt med grop i mitten, tycker jag.. Hur gör ni som har ståndman för att få den att stå, hela manen?
tacksam för svar/ Lavinia

Sv: Ståndman

Lavinia skrev:
Hej!

Jag har fått ett litet problem med "min" ståndman.. Jag klippte den för inte så lång tid sen för att håret i mitten liksom lagt/lutat sej framåt. Då stog det upp fint i ca 1 vecka men nu ligger mittmanen (inte helt, men det lutar)framåt igen.. Detta gäller alltså bara en bit av manen och inte "på sidorna" utan bara i mitten, men där blir det ju mycket lägre och det är inte så snyggt med grop i mitten, tycker jag.. Hur gör ni som har ståndman för att få den att stå, hela manen?
tacksam för svar/ Lavinia
Kan du inte raka av hela manen så att den får växa ut till ståndman igen?

Jag har haft samma problem med min pålle. Jag klippte ner manen rejält. Inte så snyggt den perioden den var kort, men den blev jämn sen.

Nu måste jag bara klämma in en fråga till! Någon som vet vad man ska göra om manen lutar utåtpå ena sidan? Den biten som lutar utåt är ungefär tre centimeter bara, så det är enbart lite man som gör det. Själva manen är kort, cirka två-tre centimeter bara.

Hej!

Vet inte vad du ska göra, jag har klippt ner manen när den lutat åt ena sidan. Klippte så mycket att den slutade luta./ Lavinia

Hej!

Jag har rakat av den helt från början och nu har den vuxit ut, men ja får väl göra om det igen då.../ Lavinia

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är nybliven hästägare sedan 2 månader sedan. Jag köpte en lugn och snäll kille som skulle endast användas till lätt ridning och...
2
Svar
28
· Visningar
7 607
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 828
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 709
Senast: LenaH
·
Hästvård Hej! Har tidigare enbart haft hästar med väldigt lite manväxt. Tunn och stripig om den blev för lång, funkade att rycka och blev...
Svar
5
· Visningar
1 036
Senast: saffran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama