Stamtavlor halvblod

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Nekko
  • Startdatum Startdatum
N

Nekko

Jag har en undran om stamtavlor på halvblod. Jag undrar om det är någon som har stamböcker/tavlor på halvblod, eller om det finns någon bra sida på nätet. Jag söker mamman till mitt halvblod (skulle även vara intressant att veta mer om henne) Regina ZZ16. Mitt halvblod blev aldrig registrerad som fölunge, jag har endast kopior på språngsedel och födselbevis som aldrig blev inskickade... Finns det förresten några kompletta förteckningar på avkommor efter Maraton 600 på nätet? ( fadern till min häst). Många andra rasföreningar har sådana mycket lättåtkomliga, men jag har inte lyckats hitta detta för halvblod! Någon som är kunnig i detta område???

Sv: Stamtavlor halvblod

För att få ut nått i en stambok måste man ha mammans namn. Det är ytterst sällan det står med avkommornas namn och de står definitvt inte med i registret

Det låter som att din hästs uppfödare struntat i att betala fölavgiften...

Det finns ingenstans på nätet där du kan hitta en hingsts samtliga avkommor. ASVH kan kanske hjälpa.

Vet du något mera om hästens mamma, som hennes föräldrar? I såna fall är vi ett gäng här som har stamböcker och kanske kan hjälpa dig!

Görel skrev:
Det låter som att din hästs uppfödare struntat i att betala fölavgiften...

Det finns ingenstans på nätet där du kan hitta en hingsts samtliga avkommor. ASVH kan kanske hjälpa.

Vet du något mera om hästens mamma, som hennes föräldrar? I såna fall är vi ett gäng här som har stamböcker och kanske kan hjälpa dig!

Hej! Kan du vara så snäll och hjälpa mig med en sak?
Jag släktforskar på vårt halvblodssto och har fått fram väldigt mycket på fädernet på www.allbreedpedigre.com, men fått lägga till alla hästar på mödernet, men så har jag kommit fram till min hästs mormorsmor (uuu) Cyrran 12095, och där finns det två olka Cyrran efter Cyrano att välja på. Kan du vara så snäll och kolla, det räcker med ett led, vad "min" Cyrran har på mödernet?? Det skulle vara jättesnällt! :D

Jag tror inte att Görel har tillgång till dator just nu för hon håller på att flytta (jo, jobbdator förstås, men då har hon ingen stambok i stället ;) ).

Jag har stamböckerna, så jag kan hjälpa till.
Cyrran 12095
f.1975 e Cyrano u Florina 9724
(om du kollar på hästen Flurillo så får du resten av stammen, för Florina är Flurillos uu :) ).

Liknande trådar

B
Hästmänniskan Har nu haft så otroligt mycket problem med ASVH i samband med registrering av fölen plus dom äldre hästarnas pass och blir därför...
Svar
10
· Visningar
1 483
Senast: Linda L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025