Stämmer detta?

Golden_Heart

Trådstartare
Stämmer det att vissa matsorter under amning kan orsaka allergier hos babyn? Hörde av en bekant och blev orolig:confused: Vet ni vilka dessa är?

Sv: Stämmer detta?

Stämmer det att vissa matsorter under amning kan orsaka allergier hos babyn? Hörde av en bekant och blev orolig:confused: Vet ni vilka dessa är?

Hur menar du (bekanten)?

Att vissa matsorter som du äter kan skapa allergi? Att barnet kan få allergi av att äta viss mat (smakisar) när du samtidigt ammar?

Det går mycket "rykten" om sådant, men jag undrar om något faktiskt är bevisat? Mycket soja skulle ju kunna ge sojaallergi, hörde jag, och även nötter. Men stämmer det? Ingen aning!
Om man äter hallon eller jordgubbar kan ju bebisen reagera med utslag, och då skall man låta bli, men det betyder ju inte att bebisen är allergisk sen :) Bara att färgämnet (tror jag det var) är lite starkt när de är sådär små.

Ingen aning!

Det enda jag hört om ammning och allergier är att man helst ska introducera gluten i smakportioner (till bäbisen alltså) medans man ammar för att det förhindrar glutenallergi.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag pressar tänderna när jag sover vilket gör att jag får ont i nacken och huvudvärk väldigt ofta. Dock stämmer inga av...
2
Svar
33
· Visningar
1 819
Senast: Amha
·
Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 666
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har haft besvär med riklig mens, pms, mellanblödningar och mensvärk i några år nu. Tidigare hade jag noll besvär. Jag har bokat in...
Svar
17
· Visningar
521
Senast: FrDrake
·
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 298
Senast: Vicks
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar