Lottapotta
Trådstartare
Kan man stämma veterinär eller en tränare på kostnader som blir under eftervården ( komplikationer) efter en operation på grund av att hästägaren inte har hästen försäkrad???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur i hela friden skulle det gå till?!Kan man stämma veterinär eller en tränare på kostnader som blir under eftervården ( komplikationer) efter en operation på grund av att hästägaren inte har hästen försäkrad???
Kan man stämma veterinär eller en tränare på kostnader som blir under eftervården ( komplikationer) efter en operation på grund av att hästägaren inte har hästen försäkrad???
Självklart är det hästägarens bekymmer om denna inte har hästen försäkrad anser jag.
Nu är det hästägaren som kontaktat jurist som ska avgöra vems fel det är att hästen drabbades av infektion under eftervården.
Hästen fick en infektion 8 dagar efter operationen vilket medföljde att hästen fick tillbringa några dagar på djursjukhus. Detta tänker med andra ord inte hästägaren betala då hen anser att det är någons fel.
Uppenbarligen måste hästägaren tro starkt på sin rätt när denna bekostar en jurist.
Precis. Om ägaren har rätt till ersättning så har han oavsett försäkring.Fast jag förstår fortfarande inte vad försäkringen har med det hela att göra?
Möjligtvis hästägarens eget fel som kanske inte haft tillräcklig uppsikt/hållit rent eller så under eftervården. Eventuellt ingens fel då det trots allt är sommar och varmt och risken för infektioner i sår är otroligt stor pga det.Nu är det hästägaren som kontaktat jurist som ska avgöra vems fel det är att hästen drabbades av infektion under eftervården.
Hästen fick en infektion 8 dagar efter operationen vilket medföljde att hästen fick tillbringa några dagar på djursjukhus. Detta tänker med andra ord inte hästägaren betala då hen anser att det är någons fel.
Försäkringen hade täckt kostnaderna på djursjukhuset.Fast jag förstår fortfarande inte vad försäkringen har med det hela att göra?
Försäkringen hade täckt kostnaderna på djursjukhuset.
Är det så att veterinären felbehandlat och/eller tränaren undlåtit sig att sköta eftervård, kan det bli tal om ersättningsskyldighet. Men det har ju inget med försäkring att göra.
Ibland är andra människor absurda.Kl
Jag förstår öht inte debatt i tråden då TS fråga är så absurd utifrån hur den är formulerad att inga svar annat än hur TS menar känns aktuella .
Uppenbarligen.Men tror människan att man kan stämma folk istället för att ha en försäkring?
Uppenbarligen.
Frågan är om hästägaren kan komma nån stans med sin stämning?
Försäkringen hade täckt kostnaderna på djursjukhuset.