Stamhjälp!

Sv: Stamhjälp!

Knuff knuff. Vad brukar de lämna för hästar? :laugh:

(Såg nu att det var lite stavfel men var nyvaken och hade fått lite sömn när jag skrev det inlägget)

Stammen ser lurig ut. Grünewald var en fux hingst e Grande född 1968 som lämnade dubbeltalanger.

Rotspon är e Rubinstein och är en nu i avel verksam dressyhingst med högt dressyrindex och många framgångsrika unga avkommor.

Det är inte tvärtom? Rotspon - Grünewald?

De skrev så som jag skrev i första inlägget. Men man vet ju aldrig. Men brukar de lämna något som hoppar bra? Denna har de tydligen köpts som hopphäst från Tyskland.

Stammen ser lurig ut. Grünewald var en fux hingst e Grande född 1968 som lämnade dubbeltalanger.

Rotspon är e Rubinstein och är en nu i avel verksam dressyhingst med högt dressyrindex och många framgångsrika unga avkommor.

Det är inte tvärtom? Rotspon - Grünewald?

Håller med detta! Måste nog vara Rotspon - Grunewald.

Grande är väl mer eller mindre en stämpel hingst idag. Har varit mkt duktig i avelsboxen, och på många bra hästar ligger han i tredje led.
Rotspon - Säljer sig själv.

Rotspon är allt annat än en hopphingst och de hoppar ofta riktigt uselt, men det här kan ju vara undantaget.

Har du namn och mamma kan jag se om det finns resultat på den?

Såldes till Sverige som unghäst (3 el 4 år tror jag) och har här gått någon lätt unghästklass. Såldes som 5-åring till en äldre farbror och har inte gjort något sen dess (är 7 nu). Var lite tanke på ett projekt i sommar. Kan ju kolla och se om den kan hoppa, står typ bara 10 min härifrån ;). Var lite intresserad av vad det var för hingstar bakom bara.

Tack för hjälpen iaf :bow:

Okej, åk du och kolla - man vet ju aldrig. Vi hade en Rotspon-hingst hos oss i Tyskland som faktiskt fått rätt vettiga poäng på sin hoppning. Rotspons hoppindex är dock runt 70 om jag inte har fel, och det är ju rätt illa! ;)

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: Willys
·
Utrustning Hej! Jag behöver ett pannband med knäppen som man kan fästa en löstagbar käkrem i, frågan är bara vilka som är bäst?! Flera märken...
Svar
3
· Visningar
380
Senast: Elendil
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka