Stamfråga!

Mysaan

Trådstartare
Eftersom det var ett tag sedan jag hade koll på galoppstammar så undrar jag vad ni tycker/tror om denna stam på ett sto som ska bli ridhäst.

E: Songline
U: Römi Martäng

Hur är avkommor efter dessa i huvudet? Nuvarande ägare har ärligt sagt att damen i fråga är lite stressig men snäll.

Sv: Stamfråga!

Eftersom det var ett tag sedan jag hade koll på galoppstammar så undrar jag vad ni tycker/tror om denna stam på ett sto som ska bli ridhäst.

E: Songline
U: Römi Martäng

Hur är avkommor efter dessa i huvudet? Nuvarande ägare har ärligt sagt att damen i fråga är lite stressig men snäll.

Halloj
Jo vi har haft två av dessa syskon och båda hade fel ihalsen( slappt gomsegel ) och var stressade.och jag vet att en av de andra avkommerna blev opererad för detta oxå. den ena dog i en bilolycka efter vi sålt honom. de stod om de i tidningen kan de vara ett el 2 år sedan,tiden går så fort.
Jag skulle passa mig lite för den hästen då mamman ger nervösa och lättstressade hästar och songlines pappa gav inte så nådiga avkommer alltid. skulle inte rekomendera den som första fullblod iallafall. De är dagens sanning. Tyvärr. snygga hästar annars. rejäla med bra gång men huvudet ska vara bra oxå.

Jag vet en tjej som har en Songlineavkomma som hon skulle göra ridhäst av och det gick inget vidare. Hon berättade häromdagen att hon hade gett upp och sålt den vidare till någon med mer tid och tålamod.

Själv har jag bara ridit en Songlineavkomma och hon var ganska speciell. Inte så förtjust i sadlar.....

Tack för era svar! Nu kommer inte detta bli första fullblodet jag håller på med. Hon är snygg på bild i alla fall så jag tror jag ska åka och titta på henne så får vi se. Tålamod har jag i alla fall.

Tack för era svar! Nu kommer inte detta bli första fullblodet jag håller på med. Hon är snygg på bild i alla fall så jag tror jag ska åka och titta på henne så får vi se. Tålamod har jag i alla fall.

Helt allvarligt jag tycker du ska låta bli den hästen.
Fråga om hon har problem med halsen?
Dessutom ska man inte avla på sånna hästar.

Senast ändrad:

Varför tror du hon är så billig.?
8000kr.?

Enligt ägaren har hon inte problem med halsen.

Varför ska man inte avla? Alltså om hon inte har halsproblem?

Om priset säger jag inget har sett fullt friska fullblod för 10 000 kr.

Enligt ägaren har hon inte problem med halsen.

Varför ska man inte avla? Alltså om hon inte har halsproblem?

Om priset säger jag inget har sett fullt friska fullblod för 10 000 kr.
Man ska inte avla på hästar som har slappt gomsegel jag vet 3 st av syskon som har slappt gomsegel efter de stoet och dom har haft olika pappor, därför måste de ju komma från mamman. båda våra avkommer efter henne hade svårt att stå i startboxar och var alltid tvungena att gå in sist i starboxarna annars försökte dom ta sig ur. därför gav vi bort den ena och den andra blev ex utomlands estland.
Sånna hästar är även svåra att köra i transport. dessa två åkte alltid lastbil.
Har hon startat?
Om hon inte startat så har de säkert aldrig visat sig nått.
Men du bestämmer själv men de finns så mkt andra BRA hästar som är värda att satsa på.
Ha de bra och en GOD JUL.

Jo hon har startat och sprungit in hela 7500 kr. :) Jag ska fundera ett tag till så får vi se.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 655
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 367
Senast: Hellhound
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 968
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka