Stamboksnummer

Sv: Stamboksnummer

Fy vad trist :(

Livet är så orättvist. Fick själv diagnos 'allergi-häst' på min, inte heller det roligaste men hon lever åtminstone! :crazy:

**KL**
Äntligen! Mitt sto fick sitt stamboksnummer: 28745! Helt hopplöst att komma ihåg men det får jag leva med..
Nu inväntar jag att föling ska få sitt pass och komma med på blup-sidan.
/U

Mitt sto fick sitt stboknummer idag. 29000!! Borde tom jag komma ihåg.
Fast det har inte kommit in på blup.se än, har bara fått fakturan.

Även mitt sto har fått sitt stamboksnummer idag, det blev nummer 28970, hur i hela friden ska man kunna komma ihåg det?? Lite synd att passet på åringen har kommit redan annars hade ju numret stått med i det också.

Vill också passa på att beklaga sorgen Celu, hon kämpade ju tappert när hon var dräktig. Hur har lillkillen tagit det hela?? Sorry för litet trådkap, Mitrolle

Tack både Mitrolle o sorbisen! Lilleman var redan avvand och bor kvar med sina kompisar på stället dit de flyttade i höstas och mamma häst hade hunnit flytta hem igen så han är "lyckligt ovetande". Ska bli spännande att se vad som tittar fram i sommarkostymen fram i vår :cool: just nu är han fruktansvärt ful :rofl:

Ps Sorbisen: Du vet att Master finns tillgänglig via Flyinge va? ;)

Nu kommer nummerna på löpande band. :)
Idag fick mitt sto sitt stamboksnummer 29059 och i kuvertet låg även en gul rosett :D
Känns skönt att slippa gå och vänta och undra om detta längre!

Jag fick också numret idag, men ingen rosett, skulle skickas senare.
Tyvärr stod inte hur många poäng hon blev stambokförd med, det är jag jätte nyfiken på, då det ska vara omräknat från tre-års testet.

Tack både Mitrolle o sorbisen! Lilleman var redan avvand och bor kvar med sina kompisar på stället dit de flyttade i höstas och mamma häst hade hunnit flytta hem igen så han är "lyckligt ovetande". Ska bli spännande att se vad som tittar fram i sommarkostymen fram i vår :cool: just nu är han fruktansvärt ful :rofl:

Ps Sorbisen: Du vet att Master finns tillgänglig via Flyinge va? ;)

Master är en mycket stark kandidat till vårens betäckning :love::love:, hoppas det funkar med fryst bara på min gamla skata. Gillar inte Flyinges avtal riktigt heller men det får väl gå i alla fall om jag bestämmer mig, betalade ju årets bäbis på 45 dygn så 90 dygn är ju lite bättre, skulle aldrig få för mig att utnyttja kreditbolag för en häst så det blir 90 dygns avgiften i så fall

Min ungskrutt är också tragisk att titta på, hår och tofsar överallt. Dom andra tjejerna är inte vidare värst snygga dom heller, Jo Quixtep förresten :love::love: hon är alltid superfin hur skitig och hårig hon än är. Tänk om man hade obegränsade tillgångar då skulle jag lägga vantarna på henne direkt.

Jag skickade in mitt 1/9-08 och igår 4/3 kom det!

Jag fick också numret idag, men ingen rosett, skulle skickas senare.
Tyvärr stod inte hur många poäng hon blev stambokförd med, det är jag jätte nyfiken på, då det ska vara omräknat från tre-års testet.

Nu har nr och poäng kommit ut på BLUP-sidan också. Det var tydligen ingen omräkningsfaktor från 3-års testet som dom sade till mig när jag frågade, utan dom tar bara bort galoppen (vilket resulterade i 39 p för mitt sto).

Mitt kom igår, reggades i postlådan 25/11. Ser att din tös har 60 nummer efter min så de får kanske nummer efter inkomstdatum?

kl
Har "postlådedatum" 21/11 så får väl se när det dyker upp, han syns inte på blupsidan än.

Min var på blup (idag) samma dag som passet kom :) Det är nog olika på vad de har att göra på kontoret skulle jag tro!

Nu har stoets stamboksnr kommit in på blup, fick det hem 3/3.
Fölets pass har inte kommit men såg nu att det har kommit in fler avkommor till hingsten dom senaste dagarna, har stått still där ett tag.

Har alla på ASVH haft fullt upp med bruksprovet? Tycker att det har stått väldigt still länge men nu ramlar det in både pass och stamboksnummer.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
860
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 082
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Lymfangit
  • Annonsera mera VII
Tillbaka