Stamboksföra sto född -99??

Paulsan

Trådstartare
jag har ett Halvblodssto fött -99 som aldrig är visad en endaste gång som jag vill stamboksföra har tittat på Örstas Kvalitetsbedömning den 14/9 kan hon bedömas där och isåfall vilken klass ska jag anmäla henne till?
Fick inte komma med på fölvisningen som var den 31/8 i Örebro för det var för fullt så jag rekomenderades den 14:e istället.
Hur göra?:confused:

Senast ändrad:
Sv: Stamboksföra sto född -99??

Stamboksföra kan man bara om stoet fått en avkomma. Men du kan anmäla henne till att få poäng iaf på visningen, tror jag.

Om hon haf fått ett renrasigt föl så kan du stamboksföra henne om det är halvblod som det handlar om. Olika raser olika regler.
Har hon inte fått något föl så kan du ändå få visa upp henne på vissa bedömningar och få henne bedömd och även få råd rörande framtida hingst val.

Hon har en renrasig avkomma efter goldmine xx.
Hon är ett halvblod

Ja då är det bara åka iväg och visa upp henne. Det är ju inte själva kvalitetsbedömningen hon ska vara med på utan ta kontakt med arrangören och fråga hur du ska göra för att få visa upp henne. Misstänker att de kommer att henne och en del andra som bedöms när det ändå finns domare på plats.

*KL*

Slänger in en liten följdfråga. Kan man stambokföra ett sto utan att det går med föl vid sidan, men har haft föl tidigare? Mitt sto går med föl vid sidan men vi har valt att inte åka på någon fölvisning. Skulle ändå vilja ha henne stambokförd. Hur gör jag då?

För många år sedan stambokförde jag ett sto utan fölavkomma vid sidan ,man kom då och visade upp hennes 3 årige son och det gick lika bra som att jag kommit med bebis ;)

Mia

Ok, jag får ringa och fråga när det börjar bli aktuellt, om samma gäller nu ;)

Liknande trådar

B
Avel Jag vänder mej till er som är insatta i avel. Mitt sto har en skada på minisken som gör att hon inte kan ridas och nu är det bara avel...
Svar
5
· Visningar
1 599
Senast: Bello
·
C
Avel Jag tänkte den här trådenkunde vara lämplig nu när många frågar om hingstval till sina ston. Många av frågorna kring detta som brukar...
Svar
3
· Visningar
1 559
Senast: Guld
·
T
Avel Hej! Jag har ett DV-sto efter Classic (e. Quo Vadis u. Amsterdam, ue. Volturnus) undan Ulina C'est Si Bon (e. Onyx u. Golina - Ibrahim...
Svar
11
· Visningar
951
Senast: Thildha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka