Stambokföringsavgift?

No1

Trådstartare
På fölpremieringen sa de att man skulle leta reda på kontouppgifter på asvh´s hemsida och betala in 400kr för stambokföring.
På asvh´s sida står det att man ska invänta ett inbetalningskort som kommer från asvh när de fått in uppgifterna från fölprem/stambokf.

Vilket är det rätta?

Sv: Stambokföringsavgift?

Ja men på visningen sa de att man själv fick leta reda på kontouppgifterna på asvh´s hemsida men väl på hemsidan står det att man får inbetalningskort hemskickat...

Sv: Stambokföringsavgift?

På ASVH:s sida står ju att:

"För de ston som skall stambokföras behöver stoägaren fr o m 2005 inte betala in stambokföringsavgiften i förskott. När stambokföringsprotokollet från de lokala föreningarnas premieringar inkommer till ASVH, stambokförs stoet och ASVH skickar en faktura till hästägaren."

Så jag tänker iaf inte leta efter ngt konto nr :angel:.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 840
Senast: Kajsalisa
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 263
Senast: Presto
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 586
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 185
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka