Mitt fullblodssto är reggat hos ASVH med gröna papper (raskod 01 = engelskt fullblod). Jag skulle ju vilja stambokföra henne framöver, men måste hon ha fått föl med en halvblodshingst då? Det står på ASVHs sida att hon måste ha fått föl med en "godkänd hingst". Fullblodston är ju lite kul, för man kan avla på dem i alla möjliga inriktningar. Hon kommer sannolikt betäckas med en ponnyhingst i år, kan jag då inte stambokföra henne då heller? (hon fick ju sitt första föl i somras, en äkta buskunge )
FUnderar på att visa henne på premiering den här sommaren, för att få bedömning när hon är i riktigt gott skick (inte dräktig nu), så att jag kan stambokföra pappersvägen sen. Men kan jag stambokföra om hon får t.ex ett ridponnyföl? (hon är för stor för stbf hos asrp, om nu det hade varit en möjlighet - är det det?)
FUnderar på att visa henne på premiering den här sommaren, för att få bedömning när hon är i riktigt gott skick (inte dräktig nu), så att jag kan stambokföra pappersvägen sen. Men kan jag stambokföra om hon får t.ex ett ridponnyföl? (hon är för stor för stbf hos asrp, om nu det hade varit en möjlighet - är det det?)