Stamböcker nordsvensk!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Svanhild
  • Startdatum Startdatum
S

Svanhild

Finns det nån här som sitter på stamböcker av lite äldre modell än de jag har? Jag skulle nämligen vilja veta mer om stoet Vendy 21816 e. Egal 1730 u. Cenita 20755

Skulle va kul att veta ålder, resultat från visningar, många avkommor o vem som är/var ägare o så. Jag har en avkomma efter henne o skulle vilja veta mer om hans bakgrund på mödernet...

Sv: Stamböcker nordsvensk!

Från stamboken 1990 :

Vendy
brun, stj, född 1984 hos Urban Johansson, Sexdrega
mått 156 - 206- 36 - 8.2

e. Egal 1730 u. Cenita 20755

prem B omdöme: Mycket god rastyp, lång bål, tåtrång benställning fram, marktrång benställning bak, goda rörelser
1990 fött hingstföl, ljbr, e. Lindar 1823

Poäng: 9 - 8 - 7 - 8 - 8 = 40

Cenita

e. Sirocko 1669 u. Lirry 19752

brun, stj, född 1977 hos Bertil Johansson, Sexdrega
mått 154 - 190 - 33 - 8,0

prem B, 1982 fött hingst, brun, stj, e. Ellvar 1723 ombetäckt med Äppling 1681. Omdöme: Rastypisk, harmonisk, stark rygg, goda inskeningar, mycket goda rörelser. Diplom 1980

Ja, det var mamma o mormor till din häst, vassego! :laugh:

Sv: Stamböcker nordsvensk!

Åhhh vad du är snäll o gullig!!:love: TUSEN tusen tack!!:banana:

Liknande trådar

Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 715
Senast: Blyger
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Jag vill börja med att understryka att jag är helt ny gällande ALLT som har med avel att göra, men jag har gått i banorna att ta föl på...
Svar
1
· Visningar
963
Senast: viltmilla
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 644
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31