Ståman/Stubbman på ridtravare?

HannaAberg

Trådstartare
Hej alla! Jag har en 15-årig nordistravare som jag tävlar i dressyr. Hans man är en helt egen historia, den är ruffsig och bångstyrig. Nu är min fråga, har ni sett någon nordistravare med ståman/stubbman? Jag funderar nämligen på att klippa min häst så, vad tror ni om det? Hiss eller diss? :)

Sv: Ståman/Stubbman på ridtravare?

Vill du klippa manen till stubb - klipp till vettja :D

Jag gillar stubbade manar, men alla hästar passar inte i det. Men passar han inte i det eller att du ångrar dig - det växer ut igen ;)
Jag har haft stubb på varmblodig ridtravare (han blev jätte-fin i det!!) och på halvblod... :p

Min medryttarhäst som jag hade i tonåren var en nordistravare med ståman.

Jag älskar stubbman för att det är praktiskt på alla vis! Och dom flesta hästar passar i det när man vant sig, jag som klipper första gången med klippmaskin för att det ska bli jåmt har blivit förskräckt ett par ggr. Men det tar någon vecka sen ser det bra ut :p

Det är bara att klippa det ;) Jag har det på min kallblodstravare och tycker det är både snyggt och praktiskt! Hade min haft lång och fin man hade jag dock inte gjort det, men nu är den tunn och stripig, så då är det snyggare med stubb :D

Bild från förrförra hösten:
pc3a41112-hela.jpg

Hej alla! Jag har en 15-årig nordistravare som jag tävlar i dressyr. Hans man är en helt egen historia, den är ruffsig och bångstyrig. Nu är min fråga, har ni sett någon nordistravare med ståman/stubbman? Jag funderar nämligen på att klippa min häst så, vad tror ni om det? Hiss eller diss? :)

Jättefult.
Men det är en smaksak, förstås.

Jag har en åttaårig kallblodstravare som jag tävlat lite i dressyr, startat som högst MSV C.
Han tävlas i naturligt utseende.
Bild från framridningen inför MSV C:
1391967_337533593059925_2015816762_n.jpg

Domaren kom fram efter tävlingen för att klia hästen i pannan och kommentera hur charmig han är.
Resultatet var mediokert.

Tack allihopa för era åsikter, kul att läsa lite olika och se bilder :) Min tränare misstyckte dock när jag föreslog stubbman, så hon stod länge och väl och ryckte och klippte. Så nu är manen kortare och tunnare, mera "dressyrmans-aktig". Det blev fint, nu kämpar jag dock med att få den att ligga på en sida. Fläta, fläta, fläta!

Jag håller med Kryddelydd, det är jättefult! Mycket av charmen med en kallblodstravare är ju just allt hår. :)

Jag har ett varmblod som jag funderar på att raka av manen på. Vore kul med bilder om någon har gjort så :o

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 940
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 854
Senast: lilsan
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 781
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 933
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka