Stam, Turban Rose?

M

Marshal

Hej,
är det någon vänlig själ som vet stammen och mkh på Turban Rose?
Gärna oxå info om egenskaper han nedärver. Har han några "kändisavkommor"?

Sv: Stam, Turban Rose?

Är inte Naphine Rose B efter Turban Rose? Det har jag för mig iallafall. Hon har ju gjort jättebra ifrån sig på unghästschampionaten.

För enkelhetens skull nämner jag de jag fotat - han har många fler! Har blivit väldigt imponerad av hans avkommor, av det jag sett. Några av dem jag fotat:

Crossby, f93, undan fullblodssto. Plac MA dressyr, startat Int I
Flb Tussle, f97, holsteinermamma, fullblodsmorfar. Går unghästklasser i hoppning
Millenium Rose, f99, har Bold Irish xx som morfar, går unghästklasser
Tulla Rosa, f99, holsteinermamma eModesto, går unghästklasser framgångsrikt
Zeromski, f97, morfar Furidant, plac Msv hoppning
Zexeantin, f99, morfar Furidat, framgångsrik unghästklasser

Mvh Cissi

Han är pappa till Monte Rose som vann SM i hoppning 2003

Min häst är efter Turban Rose. Han e jätte fiin :love:
Har ridit en del hästar efter Turban Rose, ´jag tycker om huvudet på dem, mkt trevliga!

Kände ett sto efter honom som också var mycket trevlig. Jättesnäll, men ändå med egen vilja. Min kompis har en avkomma till henne, alltså med T.B. som morfar och den har ännu mer egen vilja :)

Det är väldigt sorgligt att han dog så tidigt, han gav så otroligt fina avkommor.

Och en skönhet själv. Löshoppade väl 190 iaf, och eftersom han inte fick pressas så är väl inte det så tokigt.

jag minns en hingstvisning där Niklas Arvidsson (?) tog av sig hjälmen och vinkade med den medans han var i luften över en helt maxad oxer. fantastisk häst.

Liknande trådar

Avel Hej. Hur vet man att hästen vi funderar på att köpa har fin stam? Ligger många ute på hästnet men vissa hittar man ingen info på om...
Svar
5
· Visningar
1 287
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej alla! Jag skriver lite på en fiktiv berättelse som innehåller en beauceron under andra världskriget i strid. Det är fiktivt så jag...
Svar
15
· Visningar
1 990
Senast: Otherside
·
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 370
Avel Ja, min ridskola har en helt fantastisk valack med just den stammen, som jag red idag. Min nya favorit bland ridskolehästarna :love...
2
Svar
29
· Visningar
2 399
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård