StalltÄcke!

nimbo4ever

Trådstartare
Hej, jag ska köpa ett stalltäcke till min c-ponnyoch behöver lite tips om vilka som är bra. Kraven är att det inte får vara FÖR dyrt och ska kunna transportera bort svett, några tips om märken eller så?..:)

Sv: StalltÄcke!

Lånar din tråd lite..
Behöver fodrade stalltäcken med hals i stl 135 & 155.
Någon som vet var man kan få tag i billiga men bra??

Tips på billiga halstäcke över huvudtaget vore trevligt!

På internet, i eller runt om Helsingborg vore bra!

ritkigt bra kvalitet, alla horsewear märken är bra. De är indelade i 3 "kategorier" Amigo, Rhino och Rambo. Amigo är billigast och rambo dyrast. Därefter får man den kvalitet man betalar för. Jag har 3 amigotäcken. 2 amigo insulator som är stalltäcken men det har ingen hals. Det tycker jag inte behövs även då jag har en klipps och frusen häst. googla :) annars finns det på hastsh*pen.se Där finns det fler stalltäcken som även har hals.

ritkigt bra kvalitet, alla horsewear märken är bra. De är indelade i 3 "kategorier" Amigo, Rhino och Rambo. Amigo är billigast och rambo dyrast. Därefter får man den kvalitet man betalar för. Jag har 3 amigotäcken. 2 amigo insulator som är stalltäcken men det har ingen hals. Det tycker jag inte behövs även då jag har en klipps och frusen häst. googla :) annars finns det på hastsh*pen.se Där finns det fler stalltäcken som även har hals.

Tack för tipset!
Rhino täckena är riktigt bra men ack så dyra ;)

Har hittat följande....dock hos olika leverantörer

Integrerad hals * 300 g polybomull-foder * Enkelt bogspänne * Inga kryssgjordar 2st inkl frakt för 1385kr

Thermotäcke helhals 200gr fyllning.Bogveck snabbspänne stjärtlapp, 2st för 1100kr exkl frakt (får ej fram vad frakten kostar)

Vet inte vad som är bäst, det övre är ju mer fodrat, men utan kryssghordar, men det kanske man kan sätta på själv??

De blir ju billigare utan hals, så måste du ha de? Jag kör med halvhals då jag inte gillar normal skärning riktigt.
Inga kryssgjordar? alltså maggjordarna? De kan man ju säkert sätta dit själv.

Annars hade jag köpt de nedersta, om inte hästen verkligen behöver 300g fyllning.

Annars finns det ju hö*ks. Det finns några riktigt fina täcken där, dock med 400g. Jag har ett sådant med helhals som jag tycker är riktigt bra. Finns ett med halvhals som jag helldre hade köpt men de fanns inte då jag skulle beställa.

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 209
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
128
Senast: Islaend
·
Utrustning Hej! Mitt fullblod får skav av precis allt, och nu även täcket… Skulle behöva tips på bra både ute- och innetäcken. Han har i...
Svar
3
· Visningar
213
Senast: Gimlan
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
42
· Visningar
1 853
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka