Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Är sugen på ett stalltäcke med halvhals då vanliga skaver så både på bog och framför manken. Har bara hittat det hos Horseware men vill gärna ha fler alternativ (okejdå, snyggare ).
Eller så köper du ett vanligt stalltäcke utan hals som sitter bra och slipper skav någonstans. De med kan ju skava på bogarna iaf. fast det har hals
Amigo från Horseware är super bra, vill du ha hals ändå så tror jag det finns till dem.
Shires har ett som jag tror heter half combo, ska köpa ett sånt till min pålla i vinter. Tycker att halvhals brukar ha mycket bättre passform och har aldrig upplevt något skav på manen.
Vi har bara goda erfarenheter efter två år med uteslutande halvhals. Inga skavda manar, bogar eller konstiga tryck vid manken. Varma hästar som slipper att det rinner vid bogen innanför bogpartiet på täcket.
Vi har ett Rhino Wug, supertäcke och fyra stycken andra vintertäcken som jag på rak arm inte kan komma ihåg namnet på. Däretill har vi Sveas regntäcke till bägge hästarna, självklart halvhals
Javisst, tänk om det var så enkelt! Jag har inte råd att köpa 6-7 täcken för att tillslut inse att inget av dem sitter bra, han får skav ändå. En del hästar tycks inte vara bygda för den vanliga "täckesmodellen", precis som inte alla människor är bygda för att passa i modeskaparnas kläder.
Vi använder Rhino Wug inne, så länge det är ett andastäcke har vi aldrig haft problem med detta under 10 år. Nu har vi bra stallmiljö så det är frisk luft och bra luft. I ett sämre stallklimat tror jag däremot det kan bli problem (fukt etc)
Kläder & Bli fin
Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Ekonomi & Juridik
Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan...