Stallplats fråga

trevligtjej86

Trådstartare
Hej..

Om jag lägger tråden fel får nån vänlig själ gärna flytta den :)

Tänkte bara höra mig för vad ni tycker o tänker.

Jag har fått jobb på annan ort. Har redan börjat jobba. Men min häst står kvar på gamla stället. Tänkt att han ska stå kvar där över sommaren så jag hinner få upp en liten budget. Det är nämligen betydligt dyrare att ha häst här än där.

Så har jag nu hittat ett stall här som jag tycker verkar perfekt. Men jag har egentligen inte råd att ha min häst där om jag ska kunna leva själv också.

Men så tänkte jag att om jag skaffar en medryttare/delfodervärd som kan betala en summa varje månad. Då skulle det kunna gå.
MEN då till mina funderingar är det verkligen rätt att "leva" på en medryttare? Det är ju iofs bara en liten del av vad hästen kommer kosta mig i månaden. Och är medryttare eller delfodervärdar beredda att betala en del för att få rida idag?

Hästen är inte välutbildad utan är på hobbynivå. Riden allround både engelskt o western. Har lite småskavanker precis som sin matte O_o.

Vad tror ni? Är det möjligt eller ska jag glömma detta stall trots att det verkar så bra för hästen?
 
Senast ändrad:
Sv: Stallplats fråga

Det är väl aldrig fel att ha en medryttare. Men första tanken som dyker upp i huvudet är, vad händer om du inte får tag i någon eller denne person slutar och du står där med hela kostnaden?

Jag hade nog tyvärr försökt hittat ett annat stall. Eller pratat med stallet, kanske kan du ta lite stallpass mot sänkt hyra?

Mvh Domino_s
 
Sv: Stallplats fråga

OM jag inte får tag i någon eller om den jag har skulle sluta så skulle det bli lite knapert o jag skulle få leva på nudlar. Nej men dra in på väldigt mycket annat men det skulle funka. Dock så vill jag ju såklart kunna leva ett vanligt liv oxå därför skulle behovet av en medryttare vara väldigt stor.


Men jag har liksom inte bott på ställen där det har kryllat av medryttare. Därför undrar jag om dom verkligen är villiga att betala nu för tiden.
Dock så handlar det ju om Stockholm så det kanske är ganska stor skillnad eller?
 
Sv: Stallplats fråga

Jag ska såklart även titta på lite mer alternativ men detta kändes så himla bra. Helt rätt syn på hur jag tycker en häst ska leva.
 
Sv: Stallplats fråga

Här så finns det folk som är beredda att betala för att vara medryttare. Det är lättast att hitta någon om det finns kommunikationer till stallet och om de får rida lite på banan också och inte bara dressyr. Om du kan klara hyran utan medryttare så skulle inte jag se det som något problem att ha medryttare för att underlätta sin egna ekonomi.

Ett tips är ju att spana runt bland medryttarannonser för att få ett hum om vad folk tar för olika hästar
 
Sv: Stallplats fråga

Okej det va ju skönt att höra.
Tycker det är väldigt olika vad folk verkar ta för priser.

Men om det är bra kommunikationer och man får rida omväxlande och det finns både ridhus, paddock och fina ridvägar. Vad skulle det kunna tänkas kosta för en medryttare lite utanför Stor Stockholm?
 
Sv: Stallplats fråga

Jag har medryttare på min pärla 2 dagar i veckan och tar en summa på 600kr/mån.
bor söder om Stockholm.
har inget ridhus, men bra ridvägar och paddock.
 
Sv: Stallplats fråga

Jag tycker att en betalande medryttare i så fall ska vara ett + i kassan så att säga. Inget man är beroende av för att öht ha hästen! :)
 
Sv: Stallplats fråga

Jag tycker det vore extremt riskfyllt att ställa sig ngnstans du inte har råd med och från början IOM detta vara beroende av finansiering från medryttare . Stockholm är ju dessutom meckat i fråga om utbudet som finns om man vill betala som medryttare så svårt att hitta i konkurrensen om hästen SAS är "medelmåtta" .
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
12 863
Senast: Fibusen
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 428
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Jag funderar på inackordering och behöver hjälp att bolla lite.. Förutsättningar: Tre egna hästar (två shetlandsponnys, en stor) på...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
13 473
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 757
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp