Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej!
Läste i något inlägg om något som hette Stallosan. Vad är det? Var får man tag i det och vad kostar det?
Skulle vilja ha tag i något som minskar ammoniaklukten i spånbädden.
Finns även nåt som heter Boxnytta (eller nåt sånt). Det köpte jag hos min foderhandlare i början av sommaren. Tyckte det fungerade rätt så bra. Har dock aldrig testat Stallosan så jag kan inte säga nåt om vilken av dem som är bäst.
Japp, står också på spån numera, kommer nog att byta tillbaka torv till hösten dock, tycker att det tar bort ammoniaklukten bättre... Jag tyckte att ammoniaklukten minskde avsevärt med boxnyttan iaf, fast man fick ha på rätt mycket. Tror att jag betalade nästan 200 kr för en säck på 20-25 kg.
Tror att det kan vara bra att lägga det direkt på cementgolvet under bädden för att suga upp det som rinner igenom men jag lade det "ovanpå" där det blev blött. Har permanentbädd så jag tar bara ut det allra blötaste, resten lägger jag kalk eller Boxnytta på (kalk är billigt och bra men jag tycker inte att det tar bort lukten på samma sätt som boxnyttan) och strör över med nytt spån.
Hur läge en säck räcker är nog väldigt individuellt beroende på hur grisig häst man har. Jag gjorde av med en säck på ca 1 månad tror jag, men då stod min lille gris på boxvila och var alltså i boxen dygnet runt... Tycker det är bra att kombinera boxnytta och kalk, det blir ändå tillräckligt effektivt och dessutom billigare.
Hundavel & Ras Jag tror ju inte att man ska låsa sig vid att "bara" titta på antalet hundar som startar på officiella jaktprov. Nu är jag som sagt ny i...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.