Jag vet. Saken är den att det är stallägaren som klagar på oss hyresgäster. Att vi inte mockar ur allt kiss och att det luktar och är blött. Vi gör allt vi kan (vi får inte ha bädd). Jag har spån och halm och tar ut allt varje dag, sopar rent betongen så gott det går och lägger in det som var rent i boxen igen. Men det räcker inte så stallägaren går runt och vänder runt våra boxar för att bevisa att det inte är torrt. Vi kontrar med att vi inte kan sopa betongen torr utan det spån vi lägger in igen suger ju upp fukten som är kvar och blir såklart då fuktig i sin tur. Det finns inget avlopp i boxarna eller så utan helt plant så får man sopa ut i en ränna utanför (men det är ju fukt i golvet, inget som flyter ovanpå).
Det har blivit någon grej att om det syns något annat än torrt spån så blir det en jäkla liv. Det ska ingå strö i hyran men inte spån som de vill att man har, och de vägrar köpa kalk eller liknande "för varje hästägare ansvarar för att just deras box är torr". Vi har sagt att det inte går att få bort all fukt till 100%. Så då tänker jag om det finns någon matta jag kan spola lättare varje dag med slang så i alla fall fukten som blir kvar inte är kissfärgad/smutsig. För hur mycket vi än anstränger oss (inte bara jag utan alla i hyrningar) så duger det inte. När stallägaren igår ringde och sa att hon såg att vi hade kiss i boxen var det ju innan jag mockat också! Liksom självklart kissar två hästar på natten.
Så tänkte att om mattan blir fuktig är den kanske lättare att skura än deras betong för då klagar de säkert på att betongen är för blöt av vatten. :/
Ja det blir ju alltid det!
Jo jag tar ju ut kisspånet och smutsig halm varje dag, sopar, torkar, lägger in nytt. Vet inte. Stallägaren anser att hela stallet stinker fast alla inhyrningar gör vad vi kan. Men de vill inte köpa kalk i år som de tidigare stått för. Visst kan vi köpa säckar men grejen är att det inte kommer hjälpa för det kommer klagas på det med då vi inte får ta upp plats på golv osv med egna säckar och grejer (de har byggt om foderrum och sadelkammare och vi får inte ha saker på golvet. Jag har inte plats med säckar i min garderob).