Stallfönster, -dörrar och "loftdörrar"

A

Anmaka

I dagarna börjar arbetet med att bygga det nya stallet - mitt allra första! Nu ska byggaren snart beställa fönster och dörrar och jag känner att jag hamnat i en snårig djungel!
Söker tips av erfarna stallbyggare på var jag kan beställa ett kalssiskt stallfönster - spröjsat, helst välvt - att sätta i en stallgång. Behöver inte vara öppningsbart.

I två boxar vill jag ha fönster som kan öppnas så att hästarna kan titta ut, men det ska alltså inte vara hela dörrar ut.

Ska också ha en bra dubbelport där ena sidan ska vara delbar horisontellt.
Till slut ska det byggas en enklare lucka (dubbel) på gaveln upp till loftet. Någon som har en sådan lucka och har bra tips på storlek, så att den inte blir för liten för att få upp hö/halm på ett smidigt sätt?

Liknande trådar

Anläggning Jag håller som bäst på att skissa på hur jag vill bygga mitt stall - som skall byggas i en existerande gammal ladugårdsbyggnad - och har...
Svar
13
· Visningar
3 688
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Vi ska bygga en typ av uteboxar i en äldre garagebyggnad. Byggnaden är 14 m lång och 5 m bred. Det finns idag inga fönster eller...
2
Svar
23
· Visningar
2 174
Hästmänniskan Tips och råd mottages tacksamt :). Vi bygger två uteboxar i en befintlig byggnad. "Tyvärr" blir öppningarna på gaveln, vilket innebär...
Svar
7
· Visningar
1 119
Senast: athena
·
Hästmänniskan Jag skall bygga stall och jag vill ha tips och råd att lägga till min ide`om hur det skall se ut! Det kommer att innehålla 5 boxar på...
Svar
6
· Visningar
1 461

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka