Ställer utåt efter hindret

Bonita4

Trådstartare
Min ungponny blir alltid väldigt taggad vid hoppning och efter hinder tar det några galoppsprång innan man får tillbaka honom ordentligt. Det gör att om man måste svänga efter hindret ställer han sig utåt och springer på utan att det går att göra så mycket.

Finns det några bra övningar att träna detta på eller har någon något tips på vad jag kan göra? Han är väldigt känslig och hoppig så om jag lägger till innerskänkeln efter hindret drar han på i 180.. Med min tränare brukar vi träna på låga hinder och då är han hur lätt som helst att ställa och forma för innerskänkeln efter hindret, det är när det blir högre han blir så taggad och drar på!

Sv: Ställer utåt efter hindret

Markarbete, markarbete, markarbete :) Gör det tills han lyssnar riktigt. Det gör han troligen inte än då han drar på hinder.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Träning Hej! Hoppas jag skriver detta så ni förstår 😅🙈 Har haft mitt 11-åriga ponny sto i 2 år nu, hon är mot den lite grövre typen. Hon är...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: Nevermind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka