Ståller sig utåt och drar iväg!hjälp.

kallamigmimmi

Trådstartare
Hej om ni kan hjälpa och ge mig tips=)

Min häst ställer sig utåt både på spåret och speciellt på volt då hon skuter bog och helt vänder baken inåt och halsen utåt, blir helt helt felställd! biter hon även fast i inertygen och sticker iväg.

Jag försöker att forma henne runt inerskänkeln men när jag styr innåt "ramlar" hon inåt och sticker åt andra hållet. Hon ställer sig även utåt på spåret för att sticka i hörnen.
Hur ska jag göra? Varför gör hon så?? det är väldigt jobbigt!:=
Tacksam för svar!
Mvh mimmi

Ps. skulle lägga in en bild hur jag menar men förstår inte hur man gör det..?

Senast ändrad:
Sv: Ståller sig utåt och drar iväg!hjälp.

Ramlar rumpan inåt kanske?

Hade liknande problem m min pålle då han gärna ville göra så när han saknade styrka och då gällde det att passa rumpan på honom.

Sv: Ståller sig utåt och drar iväg!hjälp.

Skulle nog i första hand rekommendera att du tar tränarhjälp. Verkar som att din häst kommit på ett smart sätt för att slippa arbeta.
Testa att rida i höger varv och medvetet ställa hästen åt vänster, dvs. utåt. Smyg sedan över i vänster varv, och behåll vänsterställningen hela tiden.
Du kan också försöka stärka din häst genom longering, med hästen inspänd.

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 860
Senast: JohannaB
·
Ridning Hej! Jag har en 6 årig häst som jag hoppade för första gången i januari, detta var även allra första gången han hoppar i sitt liv. Sen...
Svar
10
· Visningar
1 471
Senast: bfpb
·
Western Förra sommaren började jag rida privatlektioner i westernridning efter flera års uppehåll från ridningen och har tidigare ridit...
Svar
4
· Visningar
4 305
Senast: Cam
·
Relationer Hej! Jag skriver under nytt konto för att slippa bli igenkänd. Jag har varit tillsammans med samma man i närmare 30 år och har under...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
20 874
Senast: Tufs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar