Stallbyte!!

M

Mimmsan_93

Jag ska byta stall till min häst. I boxen har det tidigare stått ett sto som fölat. Jag ska rengöra boxen, vilket medel är bäst till träväggar och järnbeslag?? och krubban är av hårdplast. vad ska man göra för att få bort foderrester??nu till cementgolvet, ska man bara skura av det med vanligt vatten eller finns det nå bra medel till det också?? :rofl: Finns det någon risk att hästen ifråga inte trivs pågrund av att den förra hästens lukt delvis finns kvar?? Tack på förhand och Glad sommar //Julia :bump:

Sv: Stallbyte!!

Är väldigt tveksam till att hästen inte skulle trivas pga av den andra hästen lukt, de sätter sin egen lukt väldigt fort genom att "skita in" boxen. Du kan använda virkon om du vill rengöra boxen, det är bakteridödande. Angåend foderrester i krubban så är det bara att skrapa, en hovkrats kan vara ganska bra att använda då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 108
Senast: Lavinia
·
Hästvård Varning för långt inlägg, ska försöka fatt mig så kort som möjligt… Inte för att jag vet vad jag vill med min redogörelse, men kanske...
Svar
11
· Visningar
6 001
Senast: Lobelia
·
5
Hästmänniskan Jag velar fram och tillbaka, jag skulle egentligen vilja byta stall. Men samtidigt inte. Men ändå lämnar inte tanken mig. Jag har ett...
Svar
14
· Visningar
2 504
Senast: Sockerbit
·
K
Ekonomi & Juridik Nu behöver jag råd och tips! Upptäckte för tre veckor sedan några vita larver i stallet. Främst på täcken, golv och väggar. Vi beslöt...
Svar
8
· Visningar
5 546
Senast: Idaidut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama