Stallbyggebloggare

Ann

Trådstartare
Min man snokar alltid upp instruktioner och andra beskrivningar av alla möjliga byggen, renoveringar etc på nätet.
Nu är vi i planeringstagen för ett 6 boxarsstall och min fråga är om någon känner till någon som delat med sig av stallbygge på nätet? Minns att jag följde någon för ett par år sedan som byggde ett mindre stall.

Sv: Stallbyggebloggare

Jag är lika intresserad som du. Vill också bygga stall med ca 6 boxar under nästa år.

Fint! Jag har funderingar på att bygga i den befintliga ladugården som ni har gjort alt bygga fristående nytt. Hur bred är er ladugård? Vad har du för mått på boxarna? Jag kunde inte öppna din ritning i större format. Det skulle vara kul att se den.

Vad bra att du såg det, ska åtgärdas när vi uppdaterar sidan!

Ska höra med sambon hur stora boxarna är, man tappar lätt mått när man inte håller på med bygget lika mkt längre:D!
Tror byggnaden är 8.10 bred.

PM:a mej så kan jag skicka dej ritningen.

Jag såg det. Kanon! Jag ska verkligen ta i beaktande att mura väggar som ni har gjort. Gjorde ni det själva? Vad använde ni för typ av sten/betongblock? Bygger jag i den befintliga ladugården så kommer jag också att ha öppet till nock.

Jag såg det. Kanon! Jag ska verkligen ta i beaktande att mura väggar som ni har gjort. Gjorde ni det själva? Vad använde ni för typ av sten/betongblock? Bygger jag i den befintliga ladugården så kommer jag också att ha öppet till nock.

Ja, "vi" gjorde det själva. Sambon murade och jag var gravid :angel:! Vi har lecablock på ytterväggarna och betonghålsten i fronter och mellanväggar. De är inte isolerade men håller hästsparkar bättre!

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
627
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 471
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar