Stallbygge/bilder

zingoalla

Trådstartare
Jag startar detta forum för att få lite tips och ideer (gärna massor av bilder)för hur man skall kunna bygga sitt stall. På gården där jag bor finns en ladugård som är indelad i ett ko-stall och en större del där kossorna har lösdrift. Kostallet är i stor renoveringsbehov då taket är rötet, taket är för lågt, foderbord som behövs bilas bort mm innan man kan börja bygga stall till ett par hästar. Den andra delen är som en stor öppen hall som är indelad i två delar, en som är kornas lösdrift samt en annan del som inte finns någonting just nu. Den delen skulle man kunna bygga om till stall. Här är det mycket högt till tak och nyare än kostallet.
Men vilken del ska jag fokusera på? Det handlar ju lite om budgeten också.
Har ni några ideer eller råd till mig.
 
Sv: Stallbygge/bilder

Jag startar detta forum för att få lite tips och ideer (gärna massor av bilder)för hur man skall kunna bygga sitt stall. På gården där jag bor finns en ladugård som är indelad i ett ko-stall och en större del där kossorna har lösdrift. Kostallet är i stor renoveringsbehov då taket är rötet, taket är för lågt, foderbord som behövs bilas bort mm innan man kan börja bygga stall till ett par hästar. Den andra delen är som en stor öppen hall som är indelad i två delar, en som är kornas lösdrift samt en annan del som inte finns någonting just nu. Den delen skulle man kunna bygga om till stall. Här är det mycket högt till tak och nyare än kostallet.
Men vilken del ska jag fokusera på? Det handlar ju lite om budgeten också.
Har ni några ideer eller råd till mig.

Jag skulle nog satsa på bygga stall i den nya delen, och sen ha sadelkammare i den gamla delen. Just att höja taket kan bli en ganska kostsam affär...

Kul att bygga stall däremot, jag har redan massa punkter som jag ska tänka på om jag bygger stall i framtiden :) (just nu hyr jag bara)
 
Sv: Stallbygge/bilder

Det lutar åt att göra det, det blir inte så stort men det räcker med ett par boxar nu i början. I framtiden kommer kostallet ändå att renoveras eller rivas och byggas om men det är framtid det. Tack för din åsikt :)

Har någon bilder att visa för att ge mig inspiration vore jag jättetacksam :)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag bor på en mindre hästgård som jag inte haft så länge. Jag har ett stall med fyra boxar där takhöjden är "på gränsen" eller rent av...
Svar
18
· Visningar
2 491
Senast: Roheryn
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 215
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag har en stor lada på min gård, där jag har en fundering på att bygga boxar. Jag vill helst bygga själv, dels av kostnadsskäl och dels...
2
Svar
20
· Visningar
2 730
Senast: Pilot
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 538
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp