Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet dock inte vilka valpar som går vidare till konkurrensen, det kanske någon annan vet
Jahaa Men när får dom Very Promising eller Promising och HP då? Bra att jag lära mig innan jag ska ställa min valp kanskeI valpklass förekommer enbart konkurrensbedömning, så valpar ställs inför konkurrens direkt när de kommer in i ringen och väljs inte ut som i övriga klasser ( Förutom avels-/ uppfödarklass då)
Jahaa Men när får dom Very Promising eller Promising och HP då? Bra att jag lära mig innan jag ska ställa min valp kanske [/QUO
HP valpar går vidare och sen kan det skilja lite antingen går dom in i konkurrens med andra HP valpar av samma ras , och sen bästa hanvalp och tik valp går upp i BIR , Men har varit med om alla valpar av en ras går emot varandra och domaren tar ut BIR där i från, , Efter BIR går alla BIR valparna upp i BIS valp
Jahaa Men när får dom Very Promising eller Promising och HP då? Bra att jag lära mig innan jag ska ställa min valp kanske
Vet inte riktigt var jag ska hitta utställningar nu innan den som är i juli.Jag skulle råda TS att gå på ringträning och själv åka och titta på utställningar så du vet hur det går till sedan träna mycket hemma.
Man räknar månader - inte veckor.Tänkte på detta med. Det är inofficiell utställning slutet av april med en valpklass för 4-6 månader.
Ser man bara till datum så är han 1 dygn för ung för att få vara med, men räknar jag veckor så är han 17 veckor och 2 dygn gammal då. Vad gäller?
Det hade ju varit så bra träning.
Vet inte riktigt var jag ska hitta utställningar nu innan den som är i juli.
Ska börja koppelträna lillen (han har bott här en vecka) och han kommer att få åka med ut mycket och socialträna.
Vi jobbar med klickerträning. Han är inklickad nu och vi ska börja med att ställa osv.
Tips på övningar för ett förbereda honom för ringen osv?
Vad står HP för?
DalmatinerVad är det för ras du har?
Dalmatiner
Jahaa Men när får dom Very Promising eller Promising och HP då? Bra att jag lära mig innan jag ska ställa min valp kanske
Nu är jag med! Alltså var min beskrivning värdelös Brukar inte titta på valparna Kanske dags att göra det då, innan jag ska börja ställa min egen valp. Trodde man gjorde på samma sätt som de vuxna..HP står för hederspris och ges till extra lovande valpar. Alla i en klass kan få det, eller ingen beroende på vad domaren tycker om kvalitén. HP delas ut efter att man har blivit placerad i sin klass. De vinnande valparna av varje kön (om de fått HP) går sedan in och tävlar mot varandra om BIR valp (bäst i rasen) och BIM valp (bäst i motsatt kön).
Det viktigaste med valpar (men även vuxna) är att både du och hunden har roligt. Tycker domarna brukar vara väldigt överseende på busiga valpar. Det viktigaste är att hunden inte är rädd.
Men åh vad kul! Du får gärna skicka PM, eller skriva här, från vilken kennel Jag ska också börja ställa min dalmatinervalp så fort hon blir tillräckligt gammal.Dalmatiner