Ställa ut kallblodstravare?

Ryver

Trådstartare
Jag undrar om det finns någon typ av utställning där man kan ställa ut en kallblodstravare? Hästen är en 9 år gammal valack.Tycker bara det hade varit roligt att få någon slags bedömning exteriört. På hundutställningar har jag ju sett att det ibland står "alla raser välkommna".Finns det sådant för häst också?

Sv: Ställa ut kallblodstravare?

Finns ett fåtal per år som är öppen för alla, dessa utställningar är inte avelsvärderingsgrundade men om man som i ditt fall, bara vill ha en bedömning så spelar det kanske ingen större roll.

Okej, då får jag hålla ögonen öppna efter en sådan utställning nästa år!

Det finns en sådan utställning i Håcksvik, söder om Svenljunga, ner mot Halland varje höst. Denna är öppen för alla raser!! Även korsningar utan stam osv osv....

Årets utställning var tyvärr i lördags, (1 okt) men om du är intresserad så kan du skicka ett PM, så får du telenr till utställningsansvariga osv.

Du bodde ju ganska bra till... :)

Häls Embla

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 842
Senast: Kajsalisa
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Jag vet inte om det är för att jag blivit gammal, det har varit den mest tragiska semesterperioden ever, eller om jag verkligen bara...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 320
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
690
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Lymfangit
  • Vi som letar häst II