Sv: stall
Har stått inackorderad i 2 olika stall. Förra stallet var bra till en början, då va vi många och det va ju kul, vi hjälpte varandra ganska mkt med mockning så man slapp åka dit om man inte skulle rida eller åka iväg ex. Samtidigt blev det ju lite rörigt oxå, om någon inte plockar undan efter sig, sådant stör jag mig på iaf!
Sen flyttade de flesta, så jag va där själv i princip. Skönt på sätt och vis,men också tråkigt att jämt vara där själv och jag fick va där varje dag för att mocka o ta en del fodringar.
Nu står jag i ett nytt stall o där trivs vi utmärkt, både jag o hästen. Där finns i nuläget 4 boxar o 3 spiltor, men 2 spiltor ska bli en box till, och så ska det byggas 3 uteboxar oxå. Det är bara jag som är inackorderad där, vilket är ganska skönt. Jag o stallägaren hjälps åt mkt, hon mockar ex åt mej när min häst vilar (då är jag inte i stallet alls) o hon brukar även mocka åt mej "när hon ändå mockar sina". Sen brukar jag försöka ta några fodringar/morgnar/in-utsläpp för av avlasta henne. Mockar även hela stallet ett par ggr i veckan försöker jag hinna med. Sen är det ju kul när man är ett par stycken i stallet, jag trivs nog bäst så, det är lagom så det ändå inte blir en massa stim eller folk som springer in o ut.
Stallet är bara ngt år gammalt o superfint! jättefin ridbana o så oxå. Skulle väl önska mej lite fler ridvägar kanske som ligger närmare stallet, men annars kan jag nog inte klaga.