M

mysis

Hur har Ni era hästar installade? Hemma, eller inhyrd i annat stall. Skulle vara intressant att höra hur det fungerar för Er som har Er häst installad annanstans än hemma. jag har själv min häst hos min granne just nu, och det är ju inte problemfritt. Hur mycket kompromissar Ni och vad är svårast respektive bäst med er plats.

Sv: stall

Har stått inackorderad i 2 olika stall. Förra stallet var bra till en början, då va vi många och det va ju kul, vi hjälpte varandra ganska mkt med mockning så man slapp åka dit om man inte skulle rida eller åka iväg ex. Samtidigt blev det ju lite rörigt oxå, om någon inte plockar undan efter sig, sådant stör jag mig på iaf!
Sen flyttade de flesta, så jag va där själv i princip. Skönt på sätt och vis,men också tråkigt att jämt vara där själv och jag fick va där varje dag för att mocka o ta en del fodringar.

Nu står jag i ett nytt stall o där trivs vi utmärkt, både jag o hästen. Där finns i nuläget 4 boxar o 3 spiltor, men 2 spiltor ska bli en box till, och så ska det byggas 3 uteboxar oxå. Det är bara jag som är inackorderad där, vilket är ganska skönt. Jag o stallägaren hjälps åt mkt, hon mockar ex åt mej när min häst vilar (då är jag inte i stallet alls) o hon brukar även mocka åt mej "när hon ändå mockar sina". Sen brukar jag försöka ta några fodringar/morgnar/in-utsläpp för av avlasta henne. Mockar även hela stallet ett par ggr i veckan försöker jag hinna med. Sen är det ju kul när man är ett par stycken i stallet, jag trivs nog bäst så, det är lagom så det ändå inte blir en massa stim eller folk som springer in o ut.
Stallet är bara ngt år gammalt o superfint! jättefin ridbana o så oxå. Skulle väl önska mej lite fler ridvägar kanske som ligger närmare stallet, men annars kan jag nog inte klaga.

Jag hyr nu ett eget stall där bara mina hästar och min kompis häst står. Tills helt nyligen stod jag uppstallad också hos en granne. Och hur det än är så är det ju stallägaren som bestämmer hur dom vill ha det. Visst är det bra om man kan kompromissa, fast om stallägarna inte vill det utan tycker dom har rätt i allt, så får man antingen acceptera det eller flytta därifrån.
Just nu tycker jag att det är skönt att ha sitt eget och få bestämma själv

Oftast när man hyr plats så är regler redan skrivna och du godkänner dem när du skriver på kontraktet. Visst sker förändringar som man måste disskutera, men oftast fungerar det bra enl. mina erfarenheter.

Har själv min häst på lösdrift i en hyrd hage. Vi(hästägarna) sköter allt själva och har kommit överens om allt innan. Så det fungerar bra.

Har mina 2 hästar i ett kollektivstall. Finns både för och nackdelar med det. Mest nackdelar som det är nu, men det är bara att bita ihop och stå ut tills man har råd att flytta hästarna..

Liknande trådar

Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 794
Senast: Ketrawzc
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 437
Senast: Lyan
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 900
Senast: Roheryn
·
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
99
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV