A
Alba
Jag har roat mig med att sitta och titta på nya stallbyggnader.
(Det är ju alltid trevligt att drömma)
Flera av byggnaderna är ju helt klart prisvärda, men det är en sak som jag funderar över;
Har sett flera fabrikstillverkade stallar som saknar loge/foderutrymme.
Vissa har ett skärmtak som kan förlängas och använda till förvaring av foder och strö.
Ni som har stallar av denna modellen hur förvarar ni ert grovfoder?
Plastade balar går ju fint att förvara ute men det måste ju vara många som fodrar med hö, eller har halm hemma.
Eller har ni en separat foderlada och tar in i stallet allt efter som?
Jag besökte nyligen ett nytt stall, de hade gjort stallet dubbelt så långt mot vad som behövdes för hästhållningen och förvarade fodret i förlängningen. Smidigt med allt vägg i vägg, men de fick bara plats med ungefär hö och strö för en månad. Trist att behöva åka och hämta foder ständigt...
Ni som har byggt till förlängningar eller foderlador, hur stor yta har ni använt er av (givetvis spelar antal hästar och typ av foder roll)?
Så stilla min nyfikenhet och berätta hur ni har löst er förvaring av foder!
Ni som har uteboxar har säkert samma bekymmer, dela med er ni också!
(Det är ju alltid trevligt att drömma)
Flera av byggnaderna är ju helt klart prisvärda, men det är en sak som jag funderar över;
Har sett flera fabrikstillverkade stallar som saknar loge/foderutrymme.
Vissa har ett skärmtak som kan förlängas och använda till förvaring av foder och strö.
Ni som har stallar av denna modellen hur förvarar ni ert grovfoder?
Plastade balar går ju fint att förvara ute men det måste ju vara många som fodrar med hö, eller har halm hemma.
Eller har ni en separat foderlada och tar in i stallet allt efter som?
Jag besökte nyligen ett nytt stall, de hade gjort stallet dubbelt så långt mot vad som behövdes för hästhållningen och förvarade fodret i förlängningen. Smidigt med allt vägg i vägg, men de fick bara plats med ungefär hö och strö för en månad. Trist att behöva åka och hämta foder ständigt...
Ni som har byggt till förlängningar eller foderlador, hur stor yta har ni använt er av (givetvis spelar antal hästar och typ av foder roll)?
Så stilla min nyfikenhet och berätta hur ni har löst er förvaring av foder!
Ni som har uteboxar har säkert samma bekymmer, dela med er ni också!