Stall rengöring.

lillamy73

Trådstartare
Sitter i tagen att börja rengöra stallet.
Hästarna är nu ute dygnet runt och jag funderar på att börja med att högtryckstvätta och sedan funderar jag på att måla om i år.

Finns det något medel som är lätt att få bort fläckar på väggar med?

Någon som har ett tips på vilken färg som kan tänkas passa i stallet.
Skickar med bilder som det ser ut nu.

Så vad är era bästa rengörings tips till vår/sommar städningen?

Sv: Stall rengöring.

Om du ändå ska måla om så kan du slipa på de värsta ytorna- det gjorde vi, först skura med varmt vatten och grönsåpa, spola av och låt torka- sen slipa (bra mycket roligare än tvättandet ;) )

Hade det varit mitt stall hade jag målat grått! Superfint om du hittar rätt nyans och någorlunda smutståligt. Nackdelen är att du förmodligen behöver grunda bort den gröna färgen.

Men, det är ju värt det, ett riktigt rent och fräscht stall- tills hösten då hästarna kommer tillbaka..;)

Sv: Stall rengöring.

Sitter i tagen att börja rengöra stallet.
Hästarna är nu ute dygnet runt och jag funderar på att börja med att högtryckstvätta och sedan funderar jag på att måla om i år.

Finns det något medel som är lätt att få bort fläckar på väggar med?

Någon som har ett tips på vilken färg som kan tänkas passa i stallet.
Skickar med bilder som det ser ut nu.

Så vad är era bästa rengörings tips till vår/sommar städningen?

hadesom du grönt stall förut med vitt upptill och vita galler
numer är det granitgrått svarta galler och vitt upptill jättesnyggt *s*
fattar inte varför jag inte tänkt på de förr...

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 621
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 753
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 653
Senast: lilsan
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 906
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 38
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Mens