Sv: Staketval

Hur smal stolp är det smalaste ni skulle kunna tänka er använda? Rent säkerhetsmässigt.

Vi hittade i ett uthus nästan 300 stolp! :eek: :bump:

Stolpen är ca 1,80 lång, men varierar rätt rejält i diameter. Allt från 4 cm till kanske 10 cm.

Den ser rätt okej ut, och ändarna är spetsade. Vore dumt att köpa allt nytt om detta går att använda, man får ju plocka bort de riktigt smala.

Sv: Staketval

Dimensionen på stolpen beror på vilken typ av mark och var längs stängslet stolpen står. Står stolpen mitt på en "raksträcka" så finns inga krafter som kan skada utan stolpens funktion är att bara hålla upp tråden. Står stolpen i ett hörn så ska det vara en grov stolpe med strävor.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ja rubriken talar väl för sig själv. I en annan tråd skrev jag om hur Stormen Egon massakrerade mitt växthus, nu har jag bestämt mig...
2
Svar
30
· Visningar
7 293
Senast: Monstermom
·
Anläggning hej allihop! det är så att jag fått förmånen att hyra ett helt stall med tillhörande hagar:banana: vad tycker ni jag bör tänka på nu...
2
Svar
24
· Visningar
3 910
Senast: Gullan86
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
11 002
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar