staket till paddocken

Empalie

Trådstartare
Då var äntligen ridbanan klar men nu letar jag staket. Har kollat byggsats safety system (vitt plaststaket) ngn som har det och är nöjda? annars har någon jämfört priser på att köpa löst eller byggsats? övriga staket tips mottages tacksamt
 
tycker att de plast staket jag sett ser väldigt tråkiga ut efter ngt år, hängiga slanor, alger och inte alls lika snyggt som ett trästaket. dock så håller de längre och är så gott som underhållsfria.

har hört att a staket är det bästa, men inte gjort mer än att peta på det under falsterbo mässan ngt år.
 
Jag håller med @Buck att de ser tråkiga ut efter något år. Alla de runt oss som har detta har fått hängande slanor, vilket är skittråkigt ju.

Någon bekant sa till mig, de har detta staket, att det inte händer om det är ca 1-1,5 meter mellan stolparna. Jag kan säga att jag inte har samma erfarenhet. De jag ser har så kort mellan stolparna men det hänger ändå. Inte lika mycket, såklart men nog hänger det lite.

Och hur dyrt är det inte med stolpar så tätt?

Men, det är ju betydligt mer underhållsfritt vad jag förstår.
 
ja har man 1,5m mellan stolparna så syns nog bara säckandet lite mindre ;), har 2m mellan stolparna på trästaket och det står fint även 4 år senare :), är bara allt jäkla målande :wtf:
 
ja har man 1,5m mellan stolparna så syns nog bara säckandet lite mindre ;), har 2m mellan stolparna på trästaket och det står fint även 4 år senare :), är bara allt jäkla målande :wtf:

Jag hoppar över målandet. Har impregnerat och naturellt. Passar bättre in här i naturen.

Kanske får vi byta oftare men det är betydligt mindre jobb.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 711
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 631
Senast: machafuko
·
Anläggning Jag är inne på att köpa en fyrhjuling, men har inte en susning om vad jag ska leta efter. Har tänkt använda den till diverse jobb på...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: lva
·
IT & mobiler Jag har börjat tröttna rejält på min nuvarande bärbara dator och behöver/vill köpa mig en ny. Jag har för nuvarande en Lenovo G710...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCII
  • Sämsta filmen?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp