Staket runt ridbanan

MiaMaria

Trådstartare
Vi är på gång och ska sätt upp staket runt den nya ridbanan. Jag vill ha något rejält, hållbart men också snyggt. Vad har ni andra runt era ridbanor? Någon som kan rekommendera något? Visa gärna med bild om ni vill och kan?

Sv: Staket runt ridbanan

Så här såg vårt ut när det var nästan färdigt. Det ska målas grönt till våren.
Stolparna är av ek (75x75), hörnstolparna är 100x100. Plankorna är 4 meter.
14678641.jpg

Har vanligt rejält trästaket, vitmålat.

Har ingen bild på hela ridbanan efter att staketet var helt klart, men här syns det iaf. Vet inte hur högt det är men hästen är 176.

desember07137_edited.jpg

Tack för fina bilder båda två!!

Ser fint ut på bägge bilderna! Vi ska ha vitt staket, och vill att det ska vara mycket stabilt. Är det runda stolpar du har Centaur? och sen vanliga plankor?

jag har telestolpar med ett brett elband. tror bandet är ca 5cm brett. det var ett ganska dyrt band har jag för mej. har tyvärr ingen bättre bild, bilden är några år

Vi valde bort vitt staket av den anledningen att vi bor i Skåne.
Vitt måste målas varje år....

Immer

Ja, vi bor också i Skåne. Jag har också funderat på att man måste måla om hela tiden, men maken är bestämt med att han vill ha vitt. Jag tänker han får måla det då :)

Jag skulle gärna ha brunt eller kanske grönt som ni tänker. Det ser fint ut när det smälter in i naturen. Men visst, vitt är ju väldigt snyggt också!

Rätt! Låt honom sköta målandet :devil:

Min man, som är utbildad målare, insåg faktiskt att vitt inte är nån bra idé. Detta sedan jag tagit med honom på ett par gårdar och visat hur det blir.....

Immer

Jag har ett sånt som Centaur har, vit rejält trä staket...har även det runt att hagarna.

Tycker det är riktigt fint:)

min morbror har verkligen snyggaste staketet, telestolpar o breda slanor, riktigt högt, hästen är drygt 170cm.
Tror det är betsat mört.

provagjfgjf-1.jpg

29.jpg

japp, runda stolpar och vanlig plank, allt från lokala sågen. valde vitt då huset är vitt, stallet har vita karmar och det ser så mkt snyggare och mer prydligt ut.

elband skulle jag aldrig ha då jag sett en ryttare fastna med foten i bandet och dra det med sig... det slutade inte så bra.. :crazy:

Liknande trådar

Ridning Min häst ville inte alls gå fram på ridbanan igår och tjurade rejält för skänkeln - varför? Kan det bero på pälssättning? Så fort jag...
Svar
3
· Visningar
451
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 405
Hemmet Vi har haft ett furugolv i köket som vi försökt få till ett skurgolv genom att behandla med linoljesåpa enligt konstens alla regler...
Svar
9
· Visningar
560
Senast: Jahopp
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 322

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar