Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi är på gång och ska sätt upp staket runt den nya ridbanan. Jag vill ha något rejält, hållbart men också snyggt. Vad har ni andra runt era ridbanor? Någon som kan rekommendera något? Visa gärna med bild om ni vill och kan?
Så här såg vårt ut när det var nästan färdigt. Det ska målas grönt till våren.
Stolparna är av ek (75x75), hörnstolparna är 100x100. Plankorna är 4 meter.
Ser fint ut på bägge bilderna! Vi ska ha vitt staket, och vill att det ska vara mycket stabilt. Är det runda stolpar du har Centaur? och sen vanliga plankor?
jag har telestolpar med ett brett elband. tror bandet är ca 5cm brett. det var ett ganska dyrt band har jag för mej. har tyvärr ingen bättre bild, bilden är några år
Ja, vi bor också i Skåne. Jag har också funderat på att man måste måla om hela tiden, men maken är bestämt med att han vill ha vitt. Jag tänker han får måla det då
Jag skulle gärna ha brunt eller kanske grönt som ni tänker. Det ser fint ut när det smälter in i naturen. Men visst, vitt är ju väldigt snyggt också!
Min man, som är utbildad målare, insåg faktiskt att vitt inte är nån bra idé. Detta sedan jag tagit med honom på ett par gårdar och visat hur det blir.....
japp, runda stolpar och vanlig plank, allt från lokala sågen. valde vitt då huset är vitt, stallet har vita karmar och det ser så mkt snyggare och mer prydligt ut.
elband skulle jag aldrig ha då jag sett en ryttare fastna med foten i bandet och dra det med sig... det slutade inte så bra..
Hästmänniskan
Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad.
Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.