Stående Flughund!

Lena Furberg

Trådstartare
Min Beauceron bara HATAR flugorna! Dom förpestar hans liv i huset med att sitta på honom och reta honom när han bara vill koppla av. Eftersom det är flugsäsong och vi har dörrarna öppna för att få svalka i huset, går dom inte att undvika.
Ibland lyckas ha ta en, men för det mesta samarbetar vi: Han ser en fluga, står blick stilla, som en riktig Pointer, och stirrar stint på flugan. Jag hämtar flugsmällan ... hunden rör inte en fena, bara stirrar och pekar ... PANG så har jag smällt till flugan och VIPS har hunden rusat fram och ... ätit upp den. Jag har ingen aning om HUR många flugor han ätit denna sommar men det är mååååånga...
Det är faktiskt ett bra sätt, för han visar mig var flugskrällena sitter. Men jag undrar ibland hur hälsosamt det är att ÄTA flugor??? Särskilt rena är dom ju liksom inte.....
Men med tanke på all annan sk-t han sätter i sig utomhus, kanske hundra flugor inte gör varken till eller från?
En Stående Flughund har jag i alla fall :laugh:

Sv: Stående Flughund!

Men vilket teamwork :bump:
tummen upp :) tror nog inte att det är så farligt för han att käka opp dom, lite skit rensar magen ^^

Min jack russel fångar och sätter i sig alla spindlar och flugor han kommer (ja, inte flugorna i taket då :D). Jag har aldrig ens tänkt att det skulle vara farligt, däremot är jag rädd när han försöker ta getingar. :crazy:

Haha, åh, kan du inte lyckas filma er på något vis? jag vill se! :D

Jag har också flughundar här, fast, som de vinthundar de är så jagar de själva ikapp sitt byte och dödar det :p Zala framförallt, hon kan jaga runt i hela huset och riva halva inredningen om man inte passar sig, allt för att få tag på en enda liten jäkla fluga. Wahidah försöker mest göra lekinviter till flugorna (samt alla andra insekter och spindlar) och blir förvånade över att de inte rör sig efter att hon puttat på dem med nosen eller slagit på dem med tassen, hon vill ju att de ska leka med henne! ;)

min hatar också flugor, hon kan absolut inte ligga still om hon hörr en, hon jagar och hoppar efter dom. Sen biter hon ihjäl dom, men hon äter dom inte i alla fall ;)

hon verkar också tro att det mesta är flugor/bromsar. födelsemärken eller om man bara ritar en svart fläck på benet springer hon dit och duttar till med nosen, för ta den:laugh:

KL av mig själv ;)

Hehe, jo, han är rolig, knashunden! Ska se om jag kan filma det hela.......

Dom är lite roliga när dom får sina ideer...

Min hund bryr sig i vanliga fall inte om fåglar, men om hans vänner igelkottarna är på tomten, så har inte en fågel en suck att försöka stjäla kottarnas mat. Han ser till att dom får äta i fred, ja han kanske smakar ibland...:D

Han lägger sig hos kottarna medan dom äter, och kommer en fågel, så jagas den bort.

http://www.youtube.com/user/Moviification#p/a/u/0/btG0angZznk

Nämen ... så sött!!!!! Lyckostar till igelkottar som har egen vakt!

Det såg ut som om han försökte få dem att leka också, en gång i filmen?!

Ja, han leker med dom, eller han vill leka, men inte kottarna, han brukar erbjuda dom fotbollen, men inte ens då...

32548197.jpg

32527409.jpg

32527407.jpg

32548197.jpg

Hoppas det inte gjorde något att jag la in på bilder på kottarna:eek:

Senast ändrad:

ge dom till geckon :idea:

jag har ingen koll på näringsinnehåll i flugor men det borde inte va någon större fara för en hund i den storleken :D

men jag avliiiiider :love: Min schäfer vill nog också ha igelkottar, eller... hans matte :angel: Gud vad kul det såg ut när han försökte få igång igelkotten på lek :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka