Städbark??

Virveln

Trådstartare
Är det någon som har provat att ha det i sina hagar? Hur har det fungerat i så fall? Är mycket/stora kvistar med? Tacksam för snabbt svar :)
 
Sv: Städbark??

Restprodukt från sågverksindustrin bl a.

Förstår inte varför man ska ha det i hagen dock???
 
Sv: Städbark??

Om det är samma sak som barkmjöl så har jag det. Är jättenöjd, men det beror säkert på vad man har för underlag. Jag har sandjord, därefter grus som bärlager och ovanpå det barkmjöl. Fungerar toppen!

Jag har det vid ingångarna i hagarna och som sagt fungerar det bra, men nu har jag ju mark som är ganska väldränerad redan från början.

Haft samma lager i fyra år och räknar med att fylla på till nästa vår tror jag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Ni vet ju det där med att man kan sätta en ljudabsorberande huva på hästar när de är reaktiva... har någon av er provat calming earplugs...
Svar
7
· Visningar
685
Senast: Oh_really
·
Hemmet Tacksam för snabba svar innan jag tar fram eldkastaren (som jag tyvärr inte har).
Svar
4
· Visningar
334
Senast: Yeah but
·
Anläggning Upplever att det är ungefär så de flesta hästgårdar häromkring (norra VB) ser ut. Små rutor till hagar och någon enstaka liten gräshage...
2
Svar
30
· Visningar
644
Senast: Mia_R
·
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: aglaonema
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Fästa huva
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp