Det gör det, men du lär få flytta den från rum till rum.Skulle gärna haft en robotdamsugare men frågan är om det går med höga trösklar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det gör det, men du lär få flytta den från rum till rum.Skulle gärna haft en robotdamsugare men frågan är om det går med höga trösklar?
Ja, eller man fyller tanken själv med vatten och medel
Googla ”mopp med sprayfunktion” så hittar du flera sidor som säljer den.
Låter ju superbra! Det är så meckigt att fylla hink med såpvatten, krama ur trasor och sedan rengöra hink och trasor efteråt så det är sällan golvtorkning blir av här. Om "spraymoppen" alltid är startklar känns det ju jätteenkelt att ta fram den till vardags och spara såptorkningen till mer vslda tillfällen. En sådan ska jag absolut kika på!
En sån ska jag köpa
Har tidigare blivit ifrågasatt här inne pga min nästan dagliga städning, men för att minimera städtid både under veckorna och under helgerna, så städar man en stund varje dag.
Det hinner då aldrig bli rörigt/smutsigt/dammigt = det går snabbt att städa och helgerna kan man ha helt städfria och ändå ha rent och fräscht.
Den är toppen!
Använder man den inte så ofta kanske man behöver fylla vatten gång till gång, för att det ska hållas fräscht oavsett tycker jag att det är mycket smidigare än hink och mopp!
Den kostar ju inte mer än några hundralappar heller, så det kan ju vara värt att testa
Men hinner du få något gjort på 5 minuter? Kanske du tar olika delar av bostaden varje dag?
Jag dammsuger ca 2-3 gånger i månaden men då tar det mer än 5 minuter
När jag flyttade till mindre oragiserade jag om saker efter tanken minsta möjliga ansträngning vs användning. Dvs. Jag ska inte behöva gå tvärs igenom hela lägenheten när jag byter lakan i min säng en gång i veckan, lakanen förvaras bredvid sängen. Gästlakanen förvaras i bäddsoffan. Bökigare att ta in och ut, men jag har gäster kanske varannan månad. Ju oftare en sak används, ju närmare ska det bo användningsområdet. Exempelvis bor handdukar och extra toapapper numer på samma hylla precis rakt utanför garderoben vid badrummet.
Nu kräver dethär lite mer levande organisering. Jag håller just nu på att göra bättre plats för träningskläder eftersom jag är på gymmet fem dagar i veckan. Och det tar ju lite längre tid. Jag måste ju klura ut vart jag ska ha det jag hade i lådorna innan.
Den är toppen!
Använder man den inte så ofta kanske man behöver fylla vatten gång till gång, för att det ska hållas fräscht oavsett tycker jag att det är mycket smidigare än hink och mopp!
Den kostar ju inte mer än några hundralappar heller, så det kan ju vara värt att testa
Var köpte du den? Du får gärna återkomma med en recension ocksåJag köpte en sån igår, tack vare dina inlägg här !
Var köpte du den? Du får gärna återkomma med en recension också
Jag köpte en sån igår, tack vare dina inlägg här !
Var köpte du den? Du får gärna återkomma med en recension också
Precis. När det är något tråkigt som jag inte känner för att göra, så brukar jag tänka att det blir ju inte roligare sedan.... Lika bra att ta tag i det BUMS med andra ord!!!Jag försöker jobba bort "jag tar det sen" tänket. Diska undan allt efter att man ätit klart, torka av bänken på en gång, dammsuga 5min efter hundarna varje dag osv....
Göra mindre varje dag hjälper annars känner jag att det blir ett sånt projekt om jag bara städar en gång i veckan.
Den är toppen!
Har länge tänkt att jag ska köpa en robotdammsugare, men aldrig prioriterat de pengarna... Har nu bestämt att mitt "omedvetna" sparande (de pengar jag eventuellt har kvar innan nästa lön sparar jag undan på ett eget konto, sparande utan att det märks) ska användas till just en robotdammsugare Perfekt med ett tydligt sparmålVår självgående dammsugare sparar massvis med tid här hemma. När hundarna fäller som värst är det helt bedrövligt och det ligger stora tussar i hörnen på bara någon dag. En riktig lifesaver, men med tanke på inköpspriset vet jag inte om det är en särskilt ekonomisk sådan